Paulebappie Posted 3 december 2004 Report Share Posted 3 december 2004 De keren dat ik een set hoorde waarbij de muziek door die interlink ging, was er telkens hetzelfde effect. Andr Link to comment Share on other sites More sharing options...
SpeedyAndr Posted 4 december 2004 Report Share Posted 4 december 2004 De keren dat ik een set hoorde waarbij de muziek door die interlink ging, was er telkens hetzelfde effect. Andr Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 4 december 2004 Author Report Share Posted 4 december 2004 De keren dat ik een set hoorde waarbij de muziek door die interlink ging, was er telkens hetzelfde effect. Andr Link to comment Share on other sites More sharing options...
spido Posted 5 december 2004 Report Share Posted 5 december 2004 (...) Of het toegevoegde harmioschen zijn kan ik niet beoordelen (...) Moet toch een koud kunstje zijn, wanneer je blokgolven kunt genereren en een dubbelstraals oscilloscoop hebt. En als je na-ijlingsverschijnselen wilt onderzoeken, kun je dat doen met behulp van een pulsgenerator. Met een digitale LCR-meter kun je de inductie, capaciteit en weerstand meten. Waarschijnlijk meet je echter geen verschillen met normale kabels, die een verklaring kunnen geven voor de gehoorde verschillen. Het rare is... heel grote fouten worden soms door mensen met gouden oortjes helemaal niet opgemerkt (zoals uit fase aangesloten speakers, kapotte tweeter e.d.)... Maar letterlijk onm Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 5 december 2004 Author Report Share Posted 5 december 2004 Het rare is... heel grote fouten worden soms door mensen met gouden oortjes helemaal niet opgemerkt (zoals uit fase aangesloten speakers, kapotte tweeter e.d.)... ......of speakers die onjuist staan opgesteld, zodat er een gat in het midden onstaat Link to comment Share on other sites More sharing options...
spido Posted 5 december 2004 Report Share Posted 5 december 2004 Beste Ruud, Je bedoelt de opstelling in de grote kamer van KF? Daar was helemaal geen gat in het midden, begreep ik. Men hoorde er alleen niet 't soort droge "koptelefoon links-rechts stereo" waar men in de modale doorzonwoning aan gewend is, maar de akoestiek van deze grote ruimte gevoegd bij die van de concertzaal in de opname. Geluid in de ruimte, daar moet je gewoon even aan wennen. Net zoals aan gel*l in de ruimte. (Maar hear wen je daar al gauw aan... ) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Joboton Posted 5 december 2004 Report Share Posted 5 december 2004 (...) Of het toegevoegde harmioschen zijn kan ik niet beoordelen (...) Moet toch een koud kunstje zijn, wanneer je blokgolven kunt genereren en een dubbelstraals oscilloscoop hebt. En als je na-ijlingsverschijnselen wilt onderzoeken, kun je dat doen met behulp van een pulsgenerator. Met een digitale LCR-meter kun je de inductie, capaciteit en weerstand meten. Waarschijnlijk meet je echter geen verschillen met normale kabels, die een verklaring kunnen geven voor de gehoorde verschillen. Het rare is... heel grote fouten worden soms door mensen met gouden oortjes helemaal niet opgemerkt (zoals uit fase aangesloten speakers, kapotte tweeter e.d.)... Maar letterlijk onm Link to comment Share on other sites More sharing options...
spido Posted 5 december 2004 Report Share Posted 5 december 2004 (...) Of vervormende luidsprekers met gruis in de spleet. Hoorde Feenstra ook niet. Beste Joboton, Dat vertelt de betrouwbare geschiedschrijving niet! Volgens betrouwbare bronnen gingen de luisteraars die maar al te graag de luidsprekers van KF op fouten wilden betrappen op hun knie Link to comment Share on other sites More sharing options...
Joboton Posted 5 december 2004 Report Share Posted 5 december 2004 Beste Spido Was het niet jij die 's avonds beweerde dat Feenstra geen vervorming gehoord had? En het zelfs wijtte aan de stem van de zangeres? En was het niet jij die beweerde dat Feenstra kort daarna alles doorgefloten had en de vervorming weer niet had gehoord? En later vond hij toch gruis in de spleet. Lijkt me toch dat die 'gouden oortjes' het die avond goed gehoord hadden. Ja hoor, kijk maar: QUOTE (spiekerboer @ 25 May 2003, 16:06:00) Even KF gebeld om te vragen of hij de recensies heeft gelezen, en wat hij er van vond. Ja, hij had ze gelezen. Hij zei ondermeer het volgende: (...) Heel bijzonder was een zangeres, waarvan iemand (Ron?) me vertelde dat ze bindweefselknobbeltjes op haar stembanden heeft. Ze begon elke vocaal met een glottisslag en zong met de stembanden in de fluisterstand, dus overmatig gespannen. Over de stem klonk een enorme hoeveelheid ruis. Deze juf was een duidelijk logopedie verwijsgeval. Haar sisklanken waren slisserig, dus vermoedelijk werden de microfoontrappen ook nog overstuurd. Bij een andere zangeres, Janis Ian, waren deze nare effecten niet aanwezig: hier klonk alles heel natuurlijk. Wanneer er een unit kapot was geweest, zouden beide zangeressen beroerd hebben geklonken: niet Link to comment Share on other sites More sharing options...
spido Posted 6 december 2004 Report Share Posted 6 december 2004 Beste Joboton, Ondanks de wijdlopige besprekingen, destijds, heb jij het allemaal kennelijk nog steeds niet begrepen. Als de door jou zelf niet eens waargenomen storing zo ernstig was geweest, zou Janis Ian wel n Link to comment Share on other sites More sharing options...
Joboton Posted 6 december 2004 Report Share Posted 6 december 2004 Klaas had het niet gehoord. Dat is precies wat ik eerder aangegeven heb. Geen probleem dus. Ze moeten bij die demonstraties ook niet zo gruwelijk hard spelen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
erik klijnsmit Posted 6 december 2004 Report Share Posted 6 december 2004 (...) Of het toegevoegde harmioschen zijn kan ik niet beoordelen (...) Moet toch een koud kunstje zijn, wanneer je blokgolven kunt genereren en een dubbelstraals oscilloscoop hebt. En als je na-ijlingsverschijnselen wilt onderzoeken, kun je dat doen met behulp van een pulsgenerator. Met een digitale LCR-meter kun je de inductie, capaciteit en weerstand meten. Waarschijnlijk meet je echter geen verschillen met normale kabels, die een verklaring kunnen geven voor de gehoorde verschillen. Het rare is... heel grote fouten worden soms door mensen met gouden oortjes helemaal niet opgemerkt (zoals uit fase aangesloten speakers, kapotte tweeter e.d.)... Maar letterlijk onm Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts