Manus Posted 21 oktober 2004 Report Share Posted 21 oktober 2004 het dempen van de eerste reflectie, dus daar waar je de luidsprekers zou zien als je er een spiegel achter zou zetten, geef een snelle stevige verbetering: plaatsing en focus in alle richtingen wordt beter, dus ook de diepte, en uitsterven geluiden wordt beter hoorbaar. probeer maar eens twee van die platen noppenschuim tegen de muur. niet mooi wel goed. groet Precies.... Bij dipolen ook? Heb de indruk dat dat bij mijn Magnepans niet veel uitmaakt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
SpeedyAndr Posted 21 oktober 2004 Report Share Posted 21 oktober 2004 Met magnepans kun je beter alle muren vol noppenschuim hangen Geintje Ik heb ze al eens gehoord bij iemand die ze voor een grote kast met glazen deuren had staan, en toch was het aardig 3D Ik zeg aardig, want het kan m.i. een stuk beter en dan met name de breedte, op de een of andere manier bepalen (deze) panelen zelf hoe breed de weergave is ... niet breder dan de panelen zelf dus Andr Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jitze Posted 21 oktober 2004 Report Share Posted 21 oktober 2004 Ik denk dat niet zozeer de panelen de breedte bepalen, maar dat de ruimte en de opstelling daarin de belangrijkste criteria zijn, zoals heel erg veel speakersystemen in een veel te kleine ruimte worden gezet, zo gebeurt dit ook met panelen. Hiermee help je de kwaliteit van de weergave absoluut om zeep, ook het 3D effect dus. Groot schijnt vreselijk in te zijn, met een landrover of een Cayenne door de stad en over de boulevard toeren lijkt bijzonder in trek, doe dit soort ongein niet met speakers als je ook nog een beetje van muziek wilt genieten................ Link to comment Share on other sites More sharing options...
Manus Posted 21 oktober 2004 Report Share Posted 21 oktober 2004 Ik denk dat niet zozeer de panelen de breedte bepalen, maar dat de ruimte en de opstelling daarin de belangrijkste criteria zijn, zoals heel erg veel speakersystemen in een veel te kleine ruimte worden gezet, zo gebeurt dit ook met panelen.Hiermee help je de kwaliteit van de weergave absoluut om zeep, ook het 3D effect dus. Groot schijnt vreselijk in te zijn, met een landrover of een Cayenne door de stad en over de boulevard toeren lijkt bijzonder in trek, doe dit soort ongein niet met speakers als je ook nog een beetje van muziek wilt genieten................ Nou ja, mijn luisterruimte is niet zo groot (3x4). De Magnepans staan wel zo'n 80 cm uit een wand die geheel door een volle boekenkast wordt gevuld. Ze staan maar een paar centimeter naast de zijwanden, anders wordt het beeld wel erg smal. Als ik die zijwanden 'behang' met noppenschuim neem ik eigenlijk geen verschil waar. Vandaar mijn opmerking. Niet dat mijn set beroerd klinkt hoor, verre van dat. Maar het is altijd leuk als het nog wat beter kan. Link to comment Share on other sites More sharing options...
JeroenKV Posted 22 oktober 2004 Report Share Posted 22 oktober 2004 Diepte werd bij mij veel beter toen ik de speakers indraaide. Dit zal inderdaad wel te maken hebben met het indirecte geluid. Link to comment Share on other sites More sharing options...
kingarthur Posted 22 oktober 2004 Report Share Posted 22 oktober 2004 Diepte werd bij mij veel beter toen ik de speakers indraaide. Dit zal inderdaad wel te maken hebben met het indirecte geluid. Dat meteen een pak minder werd natuurlijk. Door de boxen naar je kop te mikken komt er veel meer rechtstreeks geluid in je oren. Dat geeft een idee van diepte. Link to comment Share on other sites More sharing options...
JeroenKV Posted 22 oktober 2004 Report Share Posted 22 oktober 2004 Diepte werd bij mij veel beter toen ik de speakers indraaide. Dit zal inderdaad wel te maken hebben met het indirecte geluid. Dat meteen een pak minder werd natuurlijk. Door de boxen naar je kop te mikken komt er veel meer rechtstreeks geluid in je oren. Dat geeft een idee van diepte. Klinkt erg goed, daarom blijven ze ook zo staan!! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts