Jump to content

Rhapsody op TV (RTL4)

Alco
 Share

Recommended Posts

Zat ik net effe wat te zappen, zie ik op rtl4 opeens in 't programma Staatsloterij Magazine die Kristina Bozilovic praten met (geloof ik) Harry van Dalen van Rhapsody.

Helaas heb ik (denk ik) 't begin even gemist.

Hij legt aan haar het verschil uit tussen muziek horen, oftewel achtergrond muziek en muziek beleving.

Zij heeft een eigen CD meegenomen (beetje Norah Jones achtig) en is zeer benieuwd hoe dat klinkt, op de fraaie set die daar staat opgesteld op een mooi Finite Element 'Pagode' rack.

De apparatuur kon ik qua merk even niet plaatsen, maar de speakers waren Avalon's.

Na de eerste noten was de verbijstering op Kristina's gezicht af te lezen.

Dat klonk wel heel anders dan ze gewend was, en ze gaf toe dat haar muziek thuis nooit meer zo zou klinken als dat 't in die luisterkamer deed.

Ze wou 't zelfde 'setje' wel graag zelf hebben en vroeg wat dat ging kosten.

Tja,...dan eerst maar even die staatsloterij winnen, want de set in kwestie koste....slik,....250.000,- euri :o:blink::rolleyes:

Toen was 't 'verhaaltje' uit, en ging men weer over naar een ander onderdeel van 't programma.

Groeten,

Alco

Was de apparatuur niet van Spectral? Daar staat hij toch vaak mee op de VAD?

Dat is dan ook wel weer vooroordelen wekkend door zo'n belachelijk kostende set te gebruiken. Daarmee schrik je toch weer mensen af?

nando

Was de apparatuur niet van Spectral

O, dat zou kunnen. Het zag er wel strak en slank uit, en vrij sober.

Het ging om een SACD speler en versterkers van 't zelfde merk.

Dat is dan ook wel weer vooroordelen wekkend door zo'n belachelijk kostende set te gebruiken. Daarmee schrik je toch weer mensen af ?

Ja, dat vind ik ook!

Muziekbeleving kan ook voor veeel minder.

Ik heb ook dat setje van Rhapsody gezien. Het waren versterkers van Spectral en een SACD-speler van dCS en als ik het goed gezien heb was het deze:

verdi-300.jpg of deze hier:

verdi-la-scala-300.jpg

Ik geniet net zo goed van mijn setje...