Jump to content

Tuner voor iemand die weinig radio luistert

beunky
 Share

Recommended Posts

Guest Theo H.
Naar tuners wordt nauwelijks nog gevraagd. Winkels die er nog wat op voorraad hebben, zijn allang blij als er eens iemand naar vraagt.

Ik heb zo eens gezocht op de diverse sites, maar dat klopt inderdaad wel. Ook Arcam die tot voor een paar jaar geleden een hele serie tuners had, inclusief een digitale tuner, heeft nou nog maar 1 model.

Best wel balen, de radio staat hier de hele dag aan, als "muzikaal behang".

Je zou eigenlijk nu al 1 of 2 reservetuners moeten aanschaffen, voor over 5 en 10 jaar. (Ervan uitgaande dat ik een jaar of 5 met mijn spullen doe).

Waardeloos eigenlijk. :(

Groet,

Theo.

Guest Theo H.
en zo,n tivoli dan?

Tja, als het op een gegeven moment moet, dan moet het. Maar volgens mij is dat mono en toch niet te vergelijken met een full-size stereotuner die je via je normale versterker en luidsprekers luistert.

Echt een stap terug; voordat je het weet zit je op het niveau van een wekkerradio te luisteren.

En ik hecht toch ook wel waarde aan apparatuur van hetzelfde merk. (Dat is persoonlijk uiteraard).

Groet,

Theo.

Hoi forumers,topic starter

Een maand of wat geleden juist mijn tuner verkocht om reden dat ik m te weinig gebruik. Ik luister via de "set"eigenlijk alleen maar cd/lp-s

In plaats daarvan een losse transistor radio [sangean pr d2 in noten uitvoering] gekocht. Prima geluidje. En wat blijkt , ik gebruik m ook nog eens veel meer,en makkelijker

Ik begrijp Alco's motivatie.

groet ElSon

Beunky, je moet gewoon wachten totdat Alco weer eens een tuner probeert en er dan (weer) achter komt dat ie toch wel weinig radio luistert en 'm na een maand of 2 weer verkoopt ;) Grapje Alco... ;):D

Zo kom ik trouwens wel aan m'n tuner, een Rotel RT-935AX, en die bevalt best. Prima geluid (wel minder dan cd natuurlijk, maar beslist beter dan via m'n midisetje) en hij ziet er netjes uit. Geen toeters en bellen verder, alleen 10 voorkeuzezenders en zoekfunctie. Verder niks. Maar das voor iemand die weinig naar de radio luistert (of wel vaak, maar naar slechts 1 zender, zoals ik) genoeg toch?

ff een vraagje tussendoor,

ik heb onlangs een nieuwe versterker gekocht. mijn oude had een tuner ingebouwt maar deze niet. niet dat ik nou zoveel radio luister maar mijn oude versterker staat er nu maar een beetje voor de sier. zou het mogenlijk zijn om met de tape-out van mijn oude receiver op mijn nieuwe versterker radio te luisteren, ik weer bijna zeker van wel maar ik ben nogal voorzichtig met mijn nieuwe versterker snappie?

mvg Bas

misschien moet ik er wel even bij zeggen dat 1 kanaal van de receiver kapot is ik weet niet of dit wat uitmaakt?

mvg

Als dat defect in het voor- of eindversterkerdeel zit, zou het volgens mij niet moeten uitmaken, aangezien de tape-out een vaste uitgang is en niet door de versterkers heen gaat. Of wordt dat signaal van de tape-out van de voorversterker geplukt (voor de volumepotmeter)? Weet iemand dat? Anders: gewoon proberen. Heb je dan maar 1 kanaal, dan heb je pech en moet je of je receiver (laten) maken of een tuner kopen, wil je radio luisteren. Of natuurlijk het nog werkende kanaal aansluiten op beide tuner-ingangen op je versterker, maar dan heb je wel (een vreemd soort) mono...