Jump to content

piedpiper verbouwen?

jeewee
 Share

Recommended Posts

Heren, heren nou, dit loopt m.i. weer eens uit de hand. Ik heb nimmer de intentie gehad om het hier op uit te laten lopen... :confused:

HEb besloten om de Piepers maar even(ongewijzigd) in hun schil te laten en ga nu de Lancetta's(low budget ontwerp van onze Oosterburen : TL op basis van de Tangbandjes) bouwen. Dit zal dan wel niet het laatste project worden maar goed..

PP's gaan dan wellicht in de verkoop. Ik zal in dit forum verslag doen vna mijn brouwsel(voor mij gelijk een stok achter de deur om voortgang er in te houden!).

Groet,

JeeWee

Sietse,

Mijn dank voor je support en ik sluit me volledig aan bij wat je hierboven vermeld hebt. Het wordt op deze manier meer een "battle" waarin een ieder wil laten zien hoe gevat hij uit de hoek kan komen. Dat heb ik in andere forums nu wel voldoende gezien...

Mocht je nog iemand weten die serieus geinteresseerd is in de PP's...

groet,

jeewee

HEb besloten om de Piepers maar even(ongewijzigd) in hun schil te laten en ga nu de Lancetta's(low budget ontwerp van onze Oosterburen : TL op basis van de Tangbandjes) bouwen. Dit zal dan wel niet het laatste project worden maar goed..

JeeWee

Goed idee ... stop er 2 of 4 per box in

mi zijn die Tangbands erg goed voor dat geld

stop er wel dat netwerk erin !!!

En laat ons weten hoe ze klinken

Ytzen

Jeewee,

Als dat die 1,5mtr hoge smalle kasten zijn, een lange smalle pijp, met de opening onderin, dan zou het de moeite van experimenteren waard kunnen zijn met twee speakers.

Een PP op z'n kop. Dat is wat Weidok er ook in ziet. Het zou wel eens iets meer laag kunnen opleveren.

Als je de bovenste speaker dan nog zo plaatst dat er eventueel nog een tweetertje boven kan, heb je best wel veel mogelijkheden.

Ik zou er helemaal niks geen netwerk of filter instoppen, behalve eventueel voor een tweeter. En dan nog alleen een condensator. 6db dus.

Ik ben zeer benieuwd en wacht af. Succes!

Sytse

Als je er twee breedbanders instopt, help je het hele breedbandprincipe (Het hele freq. spectrum uit 1 speaker) toch weer om zeep?

Door dat ene speakertje klinkt zo'n breedbander nou juist zo ruimtelijk en aangenaam. Als je daar dan weer een extra tweeter en "woofer" aanhangt , heb je toch weer een meerwegsysteem, en da's volgens mij nou net niet de bedoeling van een breedbandsysteem.

Het zal ongetwijfeld wat meer laag en hoog opleveren, maar kun je dan niet beter wat anders bouwen?

Berteld

Ik sluit me volledig bij Bert aan : ik ga dus voor het "puristische" en laat het idd bij een speaker per zuil. Het hoog zal ik niet missen, indien ik teveel laag mis dan wordt het bouwen vna een goede sub mijn volgende projekt...

De speakers zijn besteld en het hout wordt gezaagd : ik zet de bouw(vorderingen) op een website zodat geinteresseerden de voortgang kunnen volgen(voor mij een stok achter de deur om e.e.a. niet al te laten liggen)

groet,

Jan-Willem

Berteld,

Je zal best gelijk hebben. IK ben nou eenmaal een beetje gek op experimenteren.

Ik heb geen ervaringen met deze speakertjes en ook niet ergens kunnen horen.

Komt misschien nog eens.

Ik wacht af.

Groeten Sietse

• 2 months later...