Jump to content

Kef B110B middendome ingedeukt

Markinton
 Share

Recommended Posts

Hallo,

De middendome van een van mijn Kef B110B SP1057 middentoners van mijn Rogers Monitoren is helaas ingedeukt. Weet iemand een truc om deze middendome weer in zijn oorspronkelijke vorm terug te krijgen? Dit uiteraard zonder hem te beschadigen.

Of wordt het gewoon op zoek baan naar een nieuwe. Worden deze Kef B110B nog geserviced of verkocht? Bijvoorbeeld door Transtec.

groeten, Ton

Hallo Ton,

Je zou dit heel voorzichtig kunnen proberen met zo'n vacuumpompje om wijnflessen vacuum te zuigen. Die B110 wordt al heel lang niet meer gemaakt, als Remo er niet meer aan kan komen zal het lastig worden en ben je afhankelijk van iemand die ze nog heeft liggen als je andere er in wil zetten.

Maar als ik het goed begrijp is alleen het stofkapje ingedeukt en is ie verder niet beschadigd. Dat stofkapje draagt heel weinig bij tot het geluid. Klinkt ie zo erg dan? Zo ja dan is er ook wel meer niet in orde denk ik.

;)

Hallo Peter,

Het is inderdaad alleen het stopkapje. Deze heeft echter toch ook een functie om het geluid te spreiden. Voor de rest is de speaker nog ok en hoor ik weinig verschil. Het ziet er alleen zo beroerd uit. Ik kreeg nog de volgende tip:

" Wat je zou kunnen proberen is de ronde plastic zuigmond van de stofzuiger er tegenaan zetten terwijl de stofzuiger nog uitstaat.

Dan pas de stofzuiger inschakelen, na tien seconden de stofzuiger weer uitschakelen en de zuigmond verwijderen."

Wat vindt je van deze oplossing?

groeten, Ton

http://www.markinton.nl

Vind ik eigenlijk een beetje tricky en zou zelf het risico niet nemen. Ben bang dat je het erger maakt dan het is. Als je het probeert zou ik wel iets van een doekje er tussen doen (oud T-shirt o.z.i.), voor je het weet kun je de stofzak gaan uitgraven op zoek naar een stofkapje :blink:

;)

Je hebt toch zelf longen? met een rietje of buisje kun je zelf gecontroleerd het stof van de kap zuigen. Je hoeft niet meteen het grofe geweld van een stofzuiger in te zetten.

Een stukje afplaktape of plakband wil ook wel helpen, neem het eerst even tussen de vingers zodat de ergste kleefkracht weg is.

En anders werkt een naald ook prima. Deze steek je voorzichtig in het stofkapje en dan trek je de naald langzaam naar je toe. Het enige wat je overhoud is een piepklein gaatje. Wel de naald er schuin van boven intsteken en dan in een rondje werken, zodat de naald onder de hele deuk doorgaat. Dus je werkt vanuit verschillende hoeken vanaf

Zo'n gootsteenontstopper (de versie met zo'n vacuum pomp) werkt ook lekker. De opening van zo'n ding is meestal ook nog eens behoorlijk groter dan die van de stofzuiger. En je kunt de vacuum zuigkracht helemaal zelf regelen.

m vr gr,

Maarten

:) Het idee van Edwin heb ik vroeger veel gedaan,echter met van die gekleurde kopspeldjes,waarvan je de puntige onderkant ongeveer 5mm haaks ombuigt,kun je recht omhoog trekken om zo meer kracht te kunnen regelen,een naald breekt meestal als je deze wil buigen.Bij sommige deuken kunnen zelfs 2 gaatjes nodig zijn.Die dikke laag "plastiflex"coating op 't stofkapje zal met vacuum zuigen toch de nodige problemen veroorzaken denk ik.Het overgbleven speldegaatje(s) kun je dichten met een klein tikkeltje speaker-coating,maar om nou een hele flesje hiervan te kopen alleen voor een speldegaatje,ik zou gewoon een piepkleine dotje 10-sec.lijm aanbrengen. ;)

Hallo,

Ik heb de B110B weer terug in zijn oorspronkelijke staat. Ik heb ook nog even met Total Speaker Repair (http://www.total-speaker-repair.nl/index.html) telefonisch contact opgenomen. Van hun heb ik de tip met de f