to4ho Posted 26 augustus 2004 Report Share Posted 26 augustus 2004 Hallo ik zit met een 'probleem'. mijn kamer is zeer langwerpig beginnend van 4 meter naar 2.80 meter breed en dat zo,n 6 meter lang met in het begin een doorloop opening en op het einde ook. Nou wil ik graag 4 speakers met ondersteuning van een subwoofer ophangen, niet echt satelites maar een slagje groter die ook nog wel wat bas produceren en ook daadwerkelijk bedoeld zijn om op te hangen. Mijn muziek keuze is vooral electronisch in de vorm van kruder & dorfmeister oplopend naar harde d&b. Nou zat ik te denken aan de blueroom minipods of de mission m30 of KEF Q compact met een ondersteunende sub bv. REL of mordaunt short of iets anders. Dit zijn maar mogenlijke voorbeelden. Heeft iemand een goede keus voor mij? Het hoeft niet perse een van deze te zijn als het maar goed klinkt. Heb overigens ook nog geen receiver. Bvd Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest muziekfreak Posted 26 augustus 2004 Report Share Posted 26 augustus 2004 Mijn muzieksmaak helemaal overigens K&d en Drum and bass!! Die minipods hebben volgens mij niet zo gek veel laag van zichzelf...zit geloof ik ook zo'n congo-look-sub bij zoals ik dat noem. Budget sub die ik zou aanraden dali aw10 schappelijk en degelijk actief enz Iets wat klein is en gruwelijk hard gaat zijn Elacs de kleinere versies doen het erg goed op het gebied van HT. Ik zou zo geen speaker weten die je kunt ophangen...zijn zuilen geen optie? Ik bedoel gezien je smaak muziek [ik kan het weten] ben je een bassfreak....mmm toch maar een rel aanschaffen als ik jou was Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jelte Posted 31 augustus 2004 Report Share Posted 31 augustus 2004 Ik heb hetzelfde ook eens ondernomen. Kleine luidsprekers ophangen. Heb daarvoor de Mission M71 genomen. Op zich prima MAAR: luidsprekers met een basreflexopening aan de achterkant kun je eigenlijk niet ophangen want dan zit die opening te dicht op de achtermuur. Daardoor was het uiteindelijk toch een miskoop. NEEM DUS LUIDSPREKERS MET EEN GESLOTEN BEHUIZING OF DE POORT AAN DE VOORKANT! Jelte Link to comment Share on other sites More sharing options...
Caratje Posted 14 september 2004 Report Share Posted 14 september 2004 Hoi to4ho en Jelte, En een gesloten behuizing betekent al snel een grotere behuizing voor een vergelijkbare 'boem', kortom kies voor bass reflex aan de voorkant... Ook te overwegen is twee zuilen en twee heel erg goed daarbij passenden kleinere speakers. Van de lage tonen weet je toch niet zo goed waar ze vandaan komen!!! (Daarom is EEN sub vaak ook voldoende, al zul je wel last kunnen krijgen van staande golven, kortom plaatsing van die sub zal essentieel zijn, iets uit een hoek) Ik heb twee keer Vifa Carat en twee keer Vifa Impuls en ben erg tevreden. De derde Carat ligt op de design tafel en ik droom van een sub, maar die is eigenlijk alleen nodig voor film effecten (of muziek die ik niet heb...). Succes, Joep Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts