fenton Posted 16 april 2003 Report Share Posted 16 april 2003 ik zou binnenkort graag een nieuwe versterker kopen, m'n budjet zal ongeveer 1000€ zijn, ik ga ook nieuwe luidsprekers kopen, namelijk warwick3 van castle, dus ik zoek een versterker die hier goed mee kan samengaan en dus een muziekale klank geeft, ik had gedacht aan een LFD Mistral versterker, of heeft er iemand een beter voorstel? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Werner Posted 17 april 2003 Report Share Posted 17 april 2003 Eerst Castle. Nu LFD. Loop jij ergens in de buurt van Ninove rond??? Ik heb goede ervaringen met de LFD Integrated Zero LE en de Mistral voor- en eindversterker van meer dan vijf jaar geleden. Heel muzikaal spul. Ik heb intussen wel de indruk dat LFD evolueert naar een dunner, analytischer geluid, en geluid dat soms te is. Dus proberen. Kijk als mogelijk alternatief ook eens naar de Myryad ZA140, die zal mogelijk warmer zijn. De geintegreerde LFDs hadden vroeger een veel te lage ingangsimpedantie van amper 8kOhm. Let hier op. CD-spelers hebben dat niet graag! Link to comment Share on other sites More sharing options...
fenton Posted 17 april 2003 Author Report Share Posted 17 april 2003 yep, ik loop hier in geraardsbergen rond, hier dichtbij in deftinge en ninove zijn er een paar goeie winkels Link to comment Share on other sites More sharing options...
Werner Posted 17 april 2003 Report Share Posted 17 april 2003 Groeten aan Raf. Maar hier om raad vragen heeft geen zin want die Castle en LFD zijn al verkocht. Alleen weet je het nog niet. Link to comment Share on other sites More sharing options...
fenton Posted 17 april 2003 Author Report Share Posted 17 april 2003 ben je daar echt zo zeker van? die castle staat al vast, maar die LFD...ik heb er al goede dingen over gehoord, heel goede zelfs, maar toch zou ik em graag zelf eerst is beluisteren Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hi-Fifi Posted 17 april 2003 Report Share Posted 17 april 2003 Een Vincent SV 233 versterker?? Ach wat,laat maar anders krijgen we straks weer zo'n merkenoorlog! IKKE Link to comment Share on other sites More sharing options...
fenton Posted 17 april 2003 Author Report Share Posted 17 april 2003 kan je daar mss wat meer info over geven, bvb wat zijn de sterke punten van deze versterker en wat is z'n prijs? (tja ik ben 15, en ik heb ook maar een klein budjet he.. ) Link to comment Share on other sites More sharing options...
[[Game]] Posted 17 april 2003 Report Share Posted 17 april 2003 15?! damn ik dacht dat ik jong was (ben ik ook natuurlijk) game Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 17 april 2003 Report Share Posted 17 april 2003 Geplaatst door [[Game]]:15?! damn ik dacht dat ik jong was (ben ik ook natuurlijk) game Hoe jong ben je dan Game? Link to comment Share on other sites More sharing options...
PD Posted 17 april 2003 Report Share Posted 17 april 2003 Jonge forum leden? ik ben sinds 9 dagen dan eindelijk 18 jaar! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 17 april 2003 Report Share Posted 17 april 2003 Geplaatst door PD:Jonge forum leden? ik ben sinds 9 dagen dan eindelijk 18 jaar! Das al een 2e die jonger is dan ik Link to comment Share on other sites More sharing options...
PD Posted 17 april 2003 Report Share Posted 17 april 2003 Geplaatst door Henrie: Das al een 2e die jonger is dan ik mag ik vragen hoe oud jij dan bent henrie? en game? hoe oud benjij? wel humor.. dacht dat hifi voor oude ...... was Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 17 april 2003 Report Share Posted 17 april 2003 Geplaatst door PD: mag ik vragen hoe oud jij dan bent henrie? en game? hoe oud benjij? wel humor.. dacht dat hifi voor oude ...... was Ik ben 21. Ik was 20 toen ik m'n versterker en speakers heb gekocht (zo'n 8 maanden geleden). Hifi voor oude lullen? Ik ben ermee begonnen door 3 huisgenoten. De een heeft een Marantz versterker (ik dacht een PM58 of zoiets) en BNS bookshelfs, de tweede heeft een oude Kenwood receiver met (nieuwe) Quadral zuiltjes (weet niet precies welk type) en de derde heeft een Harman Kardon versterker (weet niet welk type; iets met 600-nogwat) en MB Quart zuiltjes (type ook onbekend). Een oud huisgenoot van mij heeft (net voor z'n vertrek) een tweede hands setje gekocht: een Sphinx Myth 3 en 2-weg Celestion zuiltjes (type weet ik niet). Dus voor oude lullen? Dacht het niet Heb m'n vader trouwens ook aan de Hifi gebracht (wel een 'oude lul' ). Hij heeft sinds kort een NAD-set (C350/420/541i) en een setje Quadral Aurum 7. Over dat setje gesproken: ik was er in eerste instantie niet zo geweldig te spreken, maar ik moet mijn mening enigszins herzien: ik vind nog steeds dat het hoog te soft is, maar de bas is wel goed. Wel heel anders dan bij mij, maar dat zal vooral ermee te maken hebben dat ik 2 laag-units heb aan de voorkant en mijn vader 1 aan de achterkant. Hierdoor lijkt de (voor Andre zo belangrijke ) 'slam' wat achterwege. Maar bij bijvoorbeeld Massive Attack komt er wel degelijk een bas-muur uit. Ik heb nog wel steeds het idee dat dat softe hoog vooral door de versterker komt. Heb eenzelfde type ook op mijn speakers gehoord en daarbij had ik hetzelfde gevoel... We raken off-topic geloof ik Link to comment Share on other sites More sharing options...
Arnie Posted 17 april 2003 Report Share Posted 17 april 2003 Ik denk dat er maar een soort van "jongeren" topic moet worden neergezet... ps, k'ben 20 lentes oud Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 17 april 2003 Report Share Posted 17 april 2003 Geplaatst door Arnie:Ik denk dat er maar een soort van "jongeren" topic moet worden neergezet... ps, k'ben 20 lentes oud Tja, dan krijg je weer van die oude lullen die vinden dat ze nog bij de jongeren horen. Van die midlife-crisis-figuren zeg maar We moeten dan maar meteen gaan definieren wat oud is en wat niet. Ik stel voor de grens bij 30 te leggen... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Arnie Posted 17 april 2003 Report Share Posted 17 april 2003 30 lijkt me best, al heb je best "oudjes" die nog aardig meekunnen met de welbekende jeugd van tegenwoordig of niet Henk?? gaan we dan met wachtwoorden werken om erin te komen ofzo? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Arnie Posted 17 april 2003 Report Share Posted 17 april 2003 Of beter boven de honderd grijze haren geen toegang Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 17 april 2003 Report Share Posted 17 april 2003 Geplaatst door Arnie:30 lijkt me best, al heb je best "oudjes" die nog aardig meekunnen met de welbekende jeugd van tegenwoordig of niet Henk?? gaan we dan met wachtwoorden werken om erin te komen ofzo? Kijk, dat bedoel ik dus. Oudjes die van zichzelf vinden dat ze nog met de jeugd meekunnen Nou zullen er oudjes genoeg zijn die nog meekunnen (kijk maar eens in de sport), maar oud = oud en jong = jong. Geen discussie mogelijk Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 17 april 2003 Report Share Posted 17 april 2003 Geplaatst door Arnie:Of beter boven de honderd grijze haren geen toegang Of met minder dan 25 haren/cm2 ook geen toegang Link to comment Share on other sites More sharing options...
Arnie Posted 17 april 2003 Report Share Posted 17 april 2003 topic is al online algemene onderwerpen Laat de klaagzang der grijzen maar komen Link to comment Share on other sites More sharing options...
Werner Posted 18 april 2003 Report Share Posted 18 april 2003 Geplaatst door fenton:tja ik ben 15, en ik heb ook maar een klein budjet he.. ) Maar vijftien? Toen speelde ik nog met dit: http://www.geocities.com/Hollywood/Hills/4133/itt.jpg Maar in dat geval heb ik een andere raad, ook al lijkt dit wat vreemd... Als je zeker bent dat je met deze installatie nog vele jaren gaat spelen, dan is Castle/LFD OK. Maar als je door het virus gebeten wordt en je al snel weer andere dingen wil gaan kopen, dan is het efficienter nu wat minder uit de te geven, bijvoorbeeld de Rotel RA1 versterker ipv de LFD. Overigens kopen mensen met stijl geen Vincent. Link to comment Share on other sites More sharing options...
[[Game]] Posted 18 april 2003 Report Share Posted 18 april 2003 geplaats dor henrie: Hoe jong ben je dan Game? ik ben 18 jaar, bijna 19 (juni)Dus no een jonger dan jou henrie maar ik lees dat er best wel wat lui van die leeftijd zijn.. ik ben door mn vader - ouwe lul op het idee gekomen wat spulletjes te kopen. bij hem klonk het altijd erg leuk. ondertussen ben ik hem iets voorbij gestreeft, maar bij hem is door mij net ook een grote verbetering door gevoerd. - van kef choral naar kef cresta2.... en ff on topic, als je zo jong bent als 15 - (toen had ik nog een aiwa stereotorentje) zal ik tenzij je 1000 euro zakgeld per week krijgt idd goed nadenken over of je dit blijft houden of dat je weer kort na je aankoop weer wat denkt te kopen. game (18) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hi-Fifi Posted 18 april 2003 Report Share Posted 18 april 2003 Ik ben Al 25,maar mag ik misschien ook voor jong doorgaan?! IKKE Link to comment Share on other sites More sharing options...
[[Game]] Posted 18 april 2003 Report Share Posted 18 april 2003 dat mag Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sebastiaan de vries Posted 18 april 2003 Report Share Posted 18 april 2003 Overigens kopen mensen met stijl geen Vincent.[/QB] Waar slaat dat nou weer op? Die gasten maken hele goede verstekres voor relatief weinig. Alsof je je iets van je stijl moet aantrekken zeg. Groeten, Bas Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts