Jump to content

Minnetonka Discwelder Bronze

Guest Kraus vonBentinck
 Share

Recommended Posts

Heb onlangs Discwelder Bronze DVD authoring tool geinstalleerd.

Bij mij werkt dat ongehoord traag. Zo duurt het opstarten van het programma alleen al 15 minuten :mad2:

Volg ik het opstarten in windows taakbeheer dan zie ik onder taakbeheer: programma reageert niet; onder processen zie ik de systeemcache tergend langzaam voller loper (tot ongeveer 500 Mb, daarna is het opstarten klaar.

Het samenstellen van een disk gaat verder gewoon en na het starten van het brandproces weer hetzelfde trage verhaal

creating DVD-audiofiles: minimaal 15 minuten

verifying image minimaal 20 minuten

writing disk 15 - 20 minuten

closing 15 minuten;

ruim 5 kwartier dus

de indicatie van elapsed/ remaining/total time staat geeft een zeer slechte indruk van hoe het er werkelijk voor staat.

In het summiere menu is alleen write ingeschakeld; niet test

De hierboven beschreven duur betrof het branden van twee 24bit/96kHz PCM-files van elk ongeveer 5 min (elk ong 200.000 kB).

Stop ik de disk in mijn SACD/DVD speler (geschikt voor DVD-RW; niet voor DVD-Audio 192kHz) dan krijg ik "cannot play" :mad2::mad2::mad2:

Ik heb een pentium IV 2,53GHz, 2 IBM deskstar 60GB harde schijven; 1 Gb RAM intern geheugen; het programma staat op de ene schijf; de temp file op de andere.

Wat is er mis? :confused:

PS De beschrijving bij het programma geeft wel aan dat "closing disk" ongeveer 15 minuten duurt en dat dit normaal is voor dvd authoring (?)

Geen aanwinst voorlopig dit K :mad2: Tprogramma

Een dikke honderd euro voor niks uitgegeven? Las er net over op internet. Lijkt me wel interessant. Maar afgaande op jouw ervaringen wacht ik nog maar even.

Als het traag opstart is er iets mis met de (Windows) installatie.

Let op dat bus mastering software is geactiveerd voor een beter harddrive performance.

(Opstarten met DW Steel gaat razendsnel.)

Het branden naar schijf is wat aan de trage kant maar bedenk wel dat je naar een DVD aan het branden bent...

Dat een DVD Audio niet werkt in een sa_cd/dvd speler is enigzins logisch...

Bus mastering is driver software dat er voor zorgt dat de pci bus en de ide bus beter communiceert. Het is een optie in Windows 2000 om het aan te zetten en bij XP staat het standaard ingesteld.

Eventuele drivers moeten bij de moederbord leverancier/fabrikant op te halen zijn.

Het probleem zou ook iets anders met je PC installatie zijn.

Met Discwelder kan je alleen DVD Audio's branden.

Er moet dus een DVD Audio logo op je DVD speler staan om ze af te kunnen spelen.