Jump to content

Pioneer PD 9700

Henrie
 Share

Recommended Posts

Hallo allemaal,

Ik zag net deze bij de 2e hands staan...

34551.jpg

...en ik ben al een tijdje min of meer op zoek naar een cd-speler voor mijn broer dus ik dacht, misschien is dit iets? Maar toen dacht ik, misschien is dit ook wel wat voor mij (en dan die van mij naar m'n broer :rolleyes: ). Maar ik kan er op internet weinig over vinden. Hij ziet er wel stoer uit moet ik zeggen, maar ja, dat zegt niet zoveel. Hij heeft wel een stable platter loopwerk (wat goed schijnt te zijn volgens de kenners)...

Dus, wie heeft meer info over deze speler. En dan met name wanneer deze gebouwd is, of ie een upgrade zou zijn t.o.v. mijn Denon DCD-635 en natuurlijk wat een fatsoenlijke prijs voor deze speler zou zijn (er staat geen vraagprijs bij)... Kortom, alle info is welkom! :)

Ik heb zelf een PDS 7700 (opgeslagen), het is een mooi principe, die Stable Platter, maar in mijn geval was de rest van de speler wel erg El Cheapo, en de platter draaide ook niet echt stable, dus toen ik een Marantz CD 80 zag staan heb ik die maar aangeschaft; die is zo al mechanisch moeilijk te verbeteren, voor die Pioneer had ik een vijfjaren-verbouwingsplan opgesteld. Ik geloof dat Hans Gaulhofer in het gedeelte zelfbouw/modificatie de moed al opgegeven had. Er zullen best hele mooie Stable Platterspelers zijn, maar dan in de hogere prijsregionen..

In welke prijsklasse valt de hier aangeboden PD 9700 dan? Weet jij dat?

Een Marantz CD80 schijnt idd wel goed te zijn. Maar vaak ook nog redelijk prijzig dacht ik, en is het ook niet zo dat het loopwerk daarvan niet meer gemaakt wordt en dus als ie stuk gaat niet meer vervangen kan worden? Lijkt me niet zo handig. Hoe zit het wat dat betreft eigenlijk met de SPL's van Pioneer?

Voor een CD80? Ja dat valt mij ook mee idd... Ook enig idee wat die Pioneer zou moeten kosten (ongeveer)?

Pioneer maakt zelf geen SPL CD-spelers meer, maar ze maken het loopwerk toch nog voor Wadia? Dacht ik...

Ff iets anders: hoe werkt zo'n loopwerk eigenlijk? Moet je een soort puck op de cd plaatsen of zo zoals bij Naim (iig die van Alco)?

QUOTE (Henrie @ 7 Jun 2004, 18:17:17)

Ff iets anders: hoe werkt zo'n loopwerk eigenlijk? Moet je een soort puck op de cd plaatsen of zo zoals bij Naim (iig die van Alco)? 

Ja. 

Nee, je legt de cd ondersteboven op een soort draaitafeltje, als de lade dichtgaat gaat het hele gebeuren omhoog tegen de spindel (en laser) aan.

170 euro lijkt me wel veel, ik heb mijn 7700 voor

Hahaha... :lol::D

Nee, ff serieus, Sebastiaan, wat weet jij van Pioneers (en dan op dit moment met name van deze)? Wat is een goede prijs voor welk type en zijn het echt zulke goede spelers (vooral t.o.v. mijn Denon)?

Beste Henrie,

Ik ben slecht in het onthouden van type nummers. Zeker met die Japaners.

Ik zelf zie het zo: Zoek een Pioneer met het beste Stable platter loopwerk. De rest wat er niets is is zelf te maken. Nieuwe betere voeding, nieuwe klok etc.

De loopwerken van Pioneer waren top!

Groeten,

Bas

Beste Henrie,

Ik ben slecht in het onthouden van type nummers. Zeker met die Japaners.

Ik zelf zie het zo: Zoek een Pioneer met het beste Stable platter loopwerk. De rest wat er niets is is zelf te maken. Nieuwe betere voeding, nieuwe klok etc.

De loopwerken van Pioneer waren top!

Groeten,

Bas

Ja ok, maar hoe weet ik welke Pioneer het beste SP loopwerk heeft? Daar heb ik nou juist typenummers voor nodig ;) Maar goed, typenummers zijn idd nog wel eens verwarrend...

Nog ff iets over de SPL's: Ik zie dat Pioneer nog wel degelijk een cd-speler met SPL in het gamma heeft (ook meteen de enige cd-speler trouwens), namelijk de PD-S707. Dus SPL's worden nog wel gebouwd blijkbaar...

Nog ff iets over de SPL's: Ik zie dat Pioneer nog wel degelijk een cd-speler met SPL in het gamma heeft (ook meteen de enige cd-speler trouwens), namelijk de PD-S707. Dus SPL's worden nog wel gebouwd blijkbaar...

Beste Henrie,

DEnk dat dit echter de allerlaatste van Pioneer zal zijn en dat het daarna echt afgelopen is. Dit lijk me typsch zo'n speler die voor een drolprijs (geheel oneerbiedig en onterecht) ineens bij de Mediamarkt en dat soort zaken opduiken.

Ik zou er eigenlijk een stuk of 50 moeten opkopen, extreem tunen en er topspelers van maken :D

Groeten,

Bas

Kijk es :Dhttp://www.consumax.nl/catalog/product_inf...roducts_id=2768

Let wel. de 707 had alleen een optische uitgang. Echter zal het voor jou gene probleem zijn zelf een s/pdif uitgang te maken.

Groeten,

Bas

Hier overschat je mij toch echt, Sebastiaan. Ik heb werkelijk de ballen verstand van digitale elektronica. Nou ja, ik weet natuurlijk wel wat, maar niet veel. Kan me ook niet boeien... :rolleyes:

Ik zou trouwens iig voorlopig de digitale uitgang (coax of optisch) niet gebruiken, want ik heb geen losse DAC. Maar mocht die er ooit nog komen dan is een coax waarschijnlijk beter idd...

Ze zijn binnen! Ik heb er 2x 2 en een half uur (o.i.d.) voor moeten reizen, maar ach, ik heb week-OV dus dat was gratis. Het zijn een PD-S505 en een PD-S507. Eentje staat er nu te spelen (de 507, die is het nieuwst). Later zal ik de 505 nog eens laten spelen...

Wel apart hoor, zo'n Stable Platter loopwerk :rolleyes: Lijkt wel een draaitafel ;) Ik zal later nog eens laten weten wat ik er van vind... :rolleyes: