rbrand Posted 2 mei 2004 Report Share Posted 2 mei 2004 Hoi, Ik ben van plan om een NAD versterk te kopen, aangezien m'n budget niet hoog is twijfel ik nog tussen de volgende 2 modellen: Nieuw: de c-320BEE met 24mnd garantie Demomodel: de c-350 met 3mnd garantie Zit er veel verschil tussen deze modellen of is het verschil zo klein dat ik beter een nieuwe kan kopen met daarop langere garantie of heeft iemand ervaring met deze versterkers? Bij voorbaat dank Ralf Brand Link to comment Share on other sites More sharing options...
rbrand Posted 2 mei 2004 Author Report Share Posted 2 mei 2004 Waarom deze 2 modelleln ? Omdat dit de goedkoopste modellen van NAD zijn en omdat ik uit recensie opmaakte dat dit een goed instap model is. Verder weet ik geen andere modellen met vergelijkbare kwaliteit voor deze prijs, maar mocht iemand dit wel weten dan zou ik dat graag willen horen. Ralf Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 2 mei 2004 Report Share Posted 2 mei 2004 Waarom deze 2 modelleln ? Omdat dit de goedkoopste modellen van NAD zijn en omdat ik uit recensie opmaakte dat dit een goed instap model is. Verder weet ik geen andere modellen met vergelijkbare kwaliteit voor deze prijs, maar mocht iemand dit wel weten dan zou ik dat graag willen horen. Ralf Marantz PM6010 OSE, Marantz PM7200 (of 7000 of 8000 tweede hands), Yamaha AX-596, Yamaha AX-496, Sony TA-FB940R, Sony TA-FE570, Rotel RA-01, Rotel RA-02, Rotel RA1062 (misschien te duur), Pioneer A607R, Pioneer A509R, Harman Kardon HK670... of kijk eens bij de 2e hands... Link to comment Share on other sites More sharing options...
richard 1 Posted 2 mei 2004 Report Share Posted 2 mei 2004 Ik zou voor die met de langste garantie gaan, let er wel op dat de dealer die garantie ook waar kan maken. NAD heeft een prima prijs-geluidskwaliteitsverhouding, de voorloper van de 320 BEE, de 3020 is zelfs de meestverkochte versterker ooit. Maar de bouwkwaliteit laat gezien de regelmatig terugkerende topics over defecte NAD's wel eens te wensen over. Maar het kan ook goed gaan, zelf heb ik een probleemloze 6 kanaals eindversterker van NAD. Voor audiofiel genoegen voor een prikje zou je ook eens naar een gebruikte Cyrus One om kunnen kijken. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Haudio Posted 2 mei 2004 Report Share Posted 2 mei 2004 Hoi, Ik ben van plan om een NAD versterk te kopen, aangezien m'n budget niet hoog is twijfel ik nog tussen de volgende 2 modellen: Nieuw: de c-320BEE met 24mnd garantie Demomodel: de c-350 met 3mnd garantie Zit er veel verschil tussen deze modellen of is het verschil zo klein dat ik beter een nieuwe kan kopen met daarop langere garantie of heeft iemand ervaring met deze versterkers? Bij voorbaat dank Ralf Brand Beste , Ik weet nog wel een C 350 te koop die puntgaaf is . Even een mailtje naar Gruiter en je weet meer. MvG, Haudio Link to comment Share on other sites More sharing options...
Headshell Posted 3 mei 2004 Report Share Posted 3 mei 2004 rbrand, ik heb niks tegen NAD, maar voor mij is Rotel toch de echte winnaar in die prijsklasse. R01 of R02 dus, zou ik zeggen. Harman Kardon zou een goed alternatief zijn. Ik zou deze 3 merken met elkaar vergelijken. Laten demonstreren dus met eigen CD's, die je erg goed kent. Maar bij voorkeur met natuurlijke instrumenten en stemmen, lijkt me. Jan. Link to comment Share on other sites More sharing options...
rbrand Posted 3 mei 2004 Author Report Share Posted 3 mei 2004 OK, Weet iemand in de buurt van dordrecht / rotterdam die rotel verkopen en wat de prijzen zijn van de ra-01 en ra-02 Ralf Link to comment Share on other sites More sharing options...
Headshell Posted 3 mei 2004 Report Share Posted 3 mei 2004 Snijders aan de Hoogstraat. Toen ik die RA 01 voor het laatst zag was hij 400 euro. RA 02 is stukken duurder alleen voor een remote extra. Aardig gek! Jan. Link to comment Share on other sites More sharing options...
rbrand Posted 3 mei 2004 Author Report Share Posted 3 mei 2004 Ik zie nu dat de radiobeurs in dordrecht ook rotel verkoopt, ze verkopen ook nad, ga wel een keer langs om ze allebei te beluisteren Ralf Link to comment Share on other sites More sharing options...
Headshell Posted 3 mei 2004 Report Share Posted 3 mei 2004 De verhalen die ik heb gehoord over de voicing:(muzikaal karakter) NAD: goede weergave van de nuances, maar een wat warme, teruggetrokken presentatie. Overtuigende laagweergave. Rotel: misschien wat meer nadruk op midden en hoog, dan op het laag. Erg helder, open en vibrant (engels). Presentatie is niet naar achtergrond, maar nabij en erg live en zeker niet afstandelijk. Belangrijk is welke interlink bij de demo woprdt gebruikt en ook welke luidsprekers. Let ook op het vervalsende effect van volumeverschillen. Verder is A/B - luisteren(snel wisselen) rubbish. Beter: als er weinig bezoek in de winkel is 20 min naar de ene partij en dan 20 min. naar de andere. Jan Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts