Jump to content

12 volt schermaansturing door beamer

nicepresents
 Share

Recommended Posts

Mijn beamer heeft wel de +12V DC uitgang, mijn projectiescherm heeft alleen een aan/uit schakelaar. Bestaat er een manier om i.p.v. de schakelaar een bouwpakketje te kopen met een relais, waar door het scherm naar beneden en naar boven gaat bij het aan/uit zetten van de projector?

Ik hoop dat iemand mij kan helpen...

Groet,

Paul

Beste Niceprestents,

Ik meen dat er op Conrad diverse kant en klare bouw pakketten zijn, om op afstand middels relais te schakelen. Vergist ik me, dan is het niet heel moeilijk zelf zoiets te ontwerpen. Electuur had hier ook tal van oplossingen voor. Kom je er bij conrad niet uit, dan wil ik wel even kijken of ik ergens een kant en klaar schema heb liggen in het archie.

Groeten,

Bas

• 4 weeks later...

Beste Bas,

Allereerst sorry voor mijn late reaktie!

Onderstaande module is bij Conrad te krijgen (zie tekst). Mijn situatie is, dat er nu een schakelaar zit met een omhoog, omlaag en middenstand. Doordat automatische afslag is eigenlijk de middenstand overbodig. Hij moet dus om-en-om omhoog en omlaag aansturen. Is onderstaande module dan de juiste? En is die eenvoudige ertussen te zetten? Je merkt wel dat ik geen techneut ben.

Alvast mijn dank. Paul

Beschrijving module van Conrad: [[De module bedient een bistabiel relais, dat door 12 - 18 volt gelijkstroom of wisselstroom wordt aangestuurd. Het relais wordt via een massacontact geschakeld en kan zo met ieder massacompatibel contact worden omgeschakeld (bijv. door een wisseldecoder). Met de module is het mogelijk om aangesloten elektrische verbruikers door een korte massa-impuls in en uit te schakelen. Op de module kunnenbijv. lampen, railtrajecten en seinbeelden, maar ook motorische wisselaandrijvingen of erachter geschakelde complete componenten worden aangesloten. Afm. printplaat ca. 26 x 28 mm. Als bouwpakket of klaar-en-klaar opgebouwde en geteste module. Wordtincl. relais geleverd.]]