Jump to content

aparte aarde draad tussen componenten

erik klijnsmit
 Share

Recommended Posts

heej ,

dit zat ik me af te vragen .

ik heb al mijn componeten geaard .

niet zozeer omwille van een beter geluid , maar ik kreeg wel ens een opsodemieter als ik iets geaards beethad en dan bijv een interlink aan de massa pakte .

er shcijnt nl gewoon zo'n 80 volt op de behuizing van een componeten te kunnen staan .

dus nu is alles geaard .

maar ze zeggen dat je een aardlus kunt krijgen .

heb ik gelukkig niet , maar ik zat te denken :

kan ik nu de massa aansluitingen van mijn interlinks aan de zijde van de cdspeler en de eindtrap niet beter gewoon losnemen ??

ze zijn dan toch nog steeds gewoon afgeschermd via de vv zijde?

en ik heb dan geen kans op een evt aardlus , en er lopen dan geen lekstromen meer door de interlink .

of zie ik dit verkeerd :unsure:

Waarom probeer je een probleem op te lossen dat er niet is? ;)

Ik zou eerder de randaarde van de stekkers eraf halen (of natuurlijk gewoon een ongeaard stopcontact gebruiken). Dan is alles op 1 punt geaard (via de voorversterker) en heb je dus ook geen last van aardlussen...

Maar nogmaals, waarom maak je je druk om iets waar je geen last van hebt?

Waarom probeer je een probleem op te lossen dat er niet is? ;)

Ik zou eerder de randaarde van de stekkers eraf halen (of natuurlijk gewoon een ongeaard stopcontact gebruiken). Dan is alles op 1 punt geaard (via de voorversterker) en heb je dus ook geen last van aardlussen...

Maar nogmaals, waarom maak je je druk om iets waar je geen last van hebt?

ik heb nergens last van :D

ik vroeg me het alleen af . :rolleyes:

...maar ik zat te denken :

kan ik nu de massa aansluitingen van mijn interlinks aan de zijde van de cdspeler en de eindtrap niet beter gewoon losnemen ??

Door de mantel (massa) van de interlinks loopt ook de 'retourstroom' van het muzieksignaal. Het lijkt mij beter dat de massa verbonden blijft.

Een alternatief is het semi-gebalanceerd aansluiten van de interlinks; een kabel met mantel en twee geleiders. De mantel sluit je maar aan