Jump to content

Inspelen?

Douma
 Share

Recommended Posts

Dag medeforummers,

Vandaag heb ik de elpee "Soul Sessions" van Joss Stone aangeschaft. Na de elpee helemaal geluisterd te hebben was me opgevallen dat de hoge uithalen van miss Stone erg scherp en schel klonken. Het kraakte op die momenten zelfs een beetje. Zoiets is me nog niet eerder opgevallen bij het luisteren naar cd of elpee. Kan het zijn dat dit na een aantal keer draaien minder wordt of zou er bij de opname iets niet helemaal goed zijn gegaan? :(

Groet,

Rienk(die het fantastisch vindt dat een mooie meid ook nog eens zo kan zingen)

Sommige LP's worden beter na een paar keer draaien. Dit omdat met het afspelen vuil, wat tijdens het snijden in de groef is gekomen, uit de groef komt. Een wasbeurt wil ook wel eens helpen bij nieuwe LP's, hoe stom dat ook klinkt.

Dag medeforummers,

Vandaag heb ik de elpee "Soul Sessions" van Joss Stone aangeschaft. Na de elpee helemaal geluisterd te hebben was me opgevallen dat de hoge uithalen van miss Stone erg scherp en schel klonken. Het kraakte op die momenten zelfs een beetje. Zoiets is me nog niet eerder opgevallen bij het luisteren naar cd of elpee. Kan het zijn dat dit na een aantal keer draaien minder wordt of zou er bij de opname iets niet helemaal goed zijn gegaan? :(

Groet,

Rienk(die het fantastisch vindt dat een mooie meid ook nog eens zo kan zingen)

Het zou me niets verbazen als hier sprake is van een sporingsprobleem... Uithalen van stemmen zijn daar berucht om. Als het nog binnen de specificaties kan zou ik eens proberen de naaldkracht wat te verhogen.

die het fantastisch vindt dat een mooie meid ook nog eens zo kan zingen

Gelukkig zijn er daar meer van ;)

Rienk, het kan ook gewoon een mispersing zijn. Is mij ook wel eens overkomen en de vervorming ging op den duur echt niet weg. Een geleend ander (ouder) exemplaar had geen last.

;)

Op nieuwe LP's wil het nog wel eens voorkomen dat er allerhande residuen van de persing en de productie achterblijven. Het verdient daarom de voorkeur ook een gloednieuwe LP voor dat je het gaat afspelen eerst een schoonmaakbeurt te geven. Niet alleen kan het zijn dat wanneer je hem niet schoonmaakt je problemen krijgt zoals jij ze omschrijft, maar ook dat het vuil op de naald inbrand en dat is weer lastiger te verwijderen.

Kermit zei:

Het zou me niets verbazen als hier sprake is van een sporingsprobleem... Uithalen van stemmen zijn daar berucht om. Als het nog binnen de specificaties kan zou ik eens proberen de naaldkracht wat te verhogen.

Ik denk dat ik eerst nog even verder kijk voordat ik dingen ga veranderen. Ik heb de draaitafel vorig jaar in Sneek helemaal laten afstellen. Sindsdien heb ik 'm bijna niet gebruikt tot aan vorige week.

Aan alle anderen:

Ik ben zelf niet in het bezit van een platenwasmachine of zoiets dergelijks. Is er een andere(lees: goedkopere) manier om mijn elpee's schoon te krijgen?

Groet,

Rienk

Kermit zei:

Ik denk dat ik eerst nog even verder kijk voordat ik dingen ga veranderen. Ik heb de draaitafel vorig jaar in Sneek helemaal laten afstellen. Sindsdien heb ik 'm bijna niet gebruikt tot aan vorige week.

Aan alle anderen:

Ik ben zelf niet in het bezit van een platenwasmachine of zoiets dergelijks. Is er een andere(lees: goedkopere) manier om mijn elpee's schoon te krijgen?

Groet,

Rienk

Goedkoper dan de 47 euro van een Knosti?

Dan begrijp ik eerlijk gezegd niet dat je dit probleem nu op dit forum plaatst. Is het niet veel meer voor de hand liggend om eerst eens contact met

Goedkoper dan de 47 euro van een Knosti?

Was dat niet die discoantistat platenreiniger? Daar had ik zo snel niet aan gedacht. Is misschien nog wel de beste oplossing op dit moment. Bedakt voor de "reminder" Marten Jan.

Groet,

Rienk

:D Geen dank, is idd de antistat! Ik kan zo geen andere opties bedenken.

Jawel, gewoon een lauw afwas-sopje en een zachte kwast. Goed naspoelen met schoon water en drogen met een stofvrije doek (een oude maar wel schone theedoek). Zorg dan wel dat het label droog blijft, papieren labels kunnen niet zo goed tegen water.

;)

Jawel, gewoon een lauw afwas-sopje en een zachte kwast. Goed naspoelen met schoon water en drogen met een stofvrije doek (een oude maar wel schone theedoek). Zorg dan wel dat het label droog blijft, papieren labels kunnen niet zo goed tegen water.

;)

Ook een optie,

;)

Maar om niet in een eindeloze 'wat is beter' discussie te komen: Ik zou gewoon voor een antistat gaan: 15 lp's passen op het rekje en ze worden ook nog anti-statisch...