SpeedyAndr Posted 11 februari 2004 Report Share Posted 11 februari 2004 Tja, wat is dit nou weer .... Ik heb voor de AR LS2b van m'n broer en van mij andere buisjes gekocht, de Amperex 6922 E88CC met goldpins en oranje opdruk (made in USA). Zowel bij mijn eigen AR LS2b als die van m'n broer springt de zekering van de pre als dit buisje erin zit Andere buizen werken goed in beide pre's. Om het nog wat vreemder te maken, dit heeft o.a. te maken met wel of niet geaard spelen met de LS2b, zonder lichtnet-aarde gaat het gewoon goed Ik heb de set geheel geaard en met dit buisje springt soms zelfs de stop eruit, terwijl de zekering in de pre heel blijft. Bij m'n broer gaat met dit buisje alleen de zekering van mijn pre eruit, hij heeft alle apparatuur gevoed met een blok met aarde aansluiting, maar deze is zelf niet geaard. De vraag is wat de aarding voor effekt heeft i.c.m. dit specifieke buisje Telefunken heeft eerder een ander Amperex 6922 buisje (met witte opdruk) in de AR LS2b gedaan en dit werkte probleemloos bij mij. Ook een Telefunken en Svetlana buisje werkten prima. Het zou kunnen dat er iets mis is met mijn AR LS2b, aangezien deze zowel bij m'n broer in de set als bij mij problemen geeft. Maar waarom dan alleen met Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts