buizenbart Posted 3 februari 2004 Report Share Posted 3 februari 2004 Hallo, Ik zit dus nogal te kloten met mijn cd-transport.. Nou heb ik een leuke Pioneer cd gezien, zo'n Stable Platter-ding ( Wadia gebruikt ze ook!), alleen heeft ie alleen een optische uitgang. Nou heb ik geleerd dat dat minder goed klinkt dan een gewone coaxiale uitgang. Maar is het verschil groot??? Ik ga een aparte DA-convertor bouwen, met zo'n Guido-klok erin dus.. Ik zit er ook aan te denken om gewoon een heel nieuw loopwerk te bouwen, maar als je voor een lager bedrag een kant en klare speler kunt kopen, tsja... Heren deskundigen, schijn weer wat licht in mijn duisternis?!... Weer bedankt, Bart Link to comment Share on other sites More sharing options...
seoman Posted 4 februari 2004 Report Share Posted 4 februari 2004 Als ik op mijn jan boerenfluitjes mag reageren dan: Is de keuze optisch/coax ondergeschikt aan het mechaniek of de klok. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sebastiaan de vries Posted 4 februari 2004 Report Share Posted 4 februari 2004 Hallo, Ik zit dus nogal te kloten met mijn cd-transport.. Nou heb ik een leuke Pioneer cd gezien, zo'n Stable Platter-ding ( Wadia gebruikt ze ook!), alleen heeft ie alleen een optische uitgang. Nou heb ik geleerd dat dat minder goed klinkt dan een gewone coaxiale uitgang. Maar is het verschil groot??? Ik ga een aparte DA-convertor bouwen, met zo'n Guido-klok erin dus.. Ik zit er ook aan te denken om gewoon een heel nieuw loopwerk te bouwen, maar als je voor een lager bedrag een kant en klare speler kunt kopen, tsja... Heren deskundigen, schijn weer wat licht in mijn duisternis?!... Weer bedankt, Bart Beste Buizenbart, Ik weet niet hoe kundig je technisch bent, maar er geeft niets een grotere voldoening dan zelfbouwen. Je kunt ook (wat ik vaak doe) voor de gulden middenweg gaan. Je koopt bijv. de Stable platter van pioneer, sloopt daar het loopwerk en de servo uit. Vervolgens maak je er zelf een nieuwe (betere) kast bij, betere voeding en noem maarop. Neem voor het loopwerk de (guido) Tentlabs XO3, dan heb je meteen een goede s/pdif uitgang!. Dit printje maakt namelijk van het digitale signaal uit de servo een kant en klare ge-reclockte s/pdif. Groeten, Bas Link to comment Share on other sites More sharing options...
buizenbart Posted 4 februari 2004 Author Report Share Posted 4 februari 2004 Ja, zoiets zat ik ook te denken, ik maak toch veel mooiere kasten (wel nog nooit gedaan, maar dromen is mooi) (gewapend beton) zo Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sebastiaan de vries Posted 4 februari 2004 Report Share Posted 4 februari 2004 Ja, zoiets zat ik ook te denken, ik maak toch veel mooiere kasten (wel nog nooit gedaan, maar dromen is mooi) (gewapend beton) zo Link to comment Share on other sites More sharing options...
buizenbart Posted 4 februari 2004 Author Report Share Posted 4 februari 2004 Bedankt Bas! "Met enige kennis van zaken" houdt bij mij al snel op. Een kristal losmaken en twee draadjes naar een printje solderen lukt me wel, maar als er dan ook nog met een scoop aan de slag moet worden gegaan ofzo.. Ik had trouwens oren naar Doede's DAC, als ik me niet vergis zit daar ook een klok in-als optie. Om even op die vraag terug te komen; volstaat dat niet? Dan zit ik nog steeds wel met die optische uitgang, dat wel Inderdaad, wat is het leven simpel als je tevreden bent met een midisetje. (+/-) Hartelijke groeten! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts