Jump to content

Meridian 200 of TEAC VRDS-T1

Thago
 Share

Recommended Posts

controleert de data meerdere malen voordat deze uiteindelijk wordt weergegeven.

Wat dus puur theoretisch in zou houden,dat men de oversampling in de prullenbak kan mikken.

Hier moet blijkbaar nog wat onkruid gewied worden.

Oversampling en foutcorrectie hebben geen bal met elkaar te maken.

owkee pd, discussie gesloten?

Nu wil thago alleen nog weten of hij de meridian beter kan houden, of een teac aan kan schaffen.

Jij kunt daar vast wat nuttigs over zeggen ;)  :blink:

Oke MJ,

Het is een kwestie van wat je mooier vind. De Meridian klinkt ronder dan de Teac. De combinatie van Teac en DAC zal wel bepalend zijn voor de totale sound. Maar in mijn beleving geeft de Teac een stabieler geluidsbeeld, meer zwart tussen de instrumenten en is in staat de opname meer te ontplooien dan een Meridian. De Meridian klinkt weer meer laid-back en subtieler. Het is net welke je mooi vindt.. In mijn combinatie heb ik een voorkeur voor de Teac. Thago, waar speel je nog meer mee? En wat voor sound vind je mooi?

groeten, PD :)

Hier wordt dus gesproken over complete cd spelers, inclusief de eigen DAC, Teac heeft inderdaad een fabuleus mooi loopwerk, op het gebied van de omzetting naar analoog krijgen ze mij ook niet vrolijk, minder zwaar gebouwde loopwerken kunnen ook heel erg goed presteren, belangrijk is dan ook de opbouw van het geheel, Meridian slaat hier ook niet echt een slecht figuur.

Vibraties zijn inderdaad een vijand van een mooie weergave, Vibrapods kunnen hier verbetering laten horen, zelf heb ik een setje Feet of Silence onder een redelijk simpel Philips loopwerkje, wel in een redelijk zware kast, met als gevolg dat een Teac speler vooral het verschil in de DAC en analoge uitgang laat horen.

Op het vlak van rust en diepte doen ze niet voor elkander onder, dit is mi het gebied waar je de kwaliteit van een loopwerk kunt waarnemen.

In de vraag wat nu beter presteert zou ik zelf eerst eens gaan spelen met bijvoorbeeld Vibrapods - lekker goedkoop en redelijk effectief - en Feet of Silence - betrekkelijk duur maar tot nu toe het beste resultaat onder mijn CD speler - en beide loopwerken eens naast elkander beluisteren.

Ten overvloede lijkt het mij zeer nuttig je te verdiepen in de vraagstelling en geen algemene vaagheden te roepen over weergave verschillen die vooral te wijten zijn aan de DAC.

Groet Jitze :angry:

Hoi, ik heb nog geen maand geleden een TEAC VRDS_T1 thuis beluisterd op een PS audio generation 2 DAC.

Nu heeft iedereen het over de verschillen tussen diverse loopweeken, ik heb ook nog 2 oude CD-spelers en een dvd speler, de Philps DVD 1010 op de DAC aan gesloten, maar tussen de diverse loopwerken kon ik geen verschil waarnemen.

Welke verschillen zijn er tussen verschillende loopwerken waar te nemen? Als ik weet waar ik op moet letten kan ik in de toekomst misschien wel verschil waarnemen.

Hallo Steks,

verschillen in loopwerken zijn hoorbaar in rust, een dieper zwarte achtergrond en een betere detaillering daardoor.

Dit dus bij stabielere loopwerken........

Deze verschillen zijn veel minder dramatisch dan die tussen verschillende DAC's.

Groet Jitze

Dan gaan we daar nog eens een keertje naar luisteren. Ik ben toch van plan een nieuwe aan te schaffen, want de DAC die ik toen had klonk heel mooi. En dan dus nog ff goed naar een aantal loopwerken luistern.