Jump to content

Valve amplifier

starsky
 Share

Recommended Posts

een valve amplifier is een buizen versterker..hybride houdt dan in dat het een combinatie is van buizen en transistoren. Doel je soms op een versterker van Vincent? Hierin wordt volgens mij in de signaalweg buizen opgenomen en de uiteindelijke versterking vindt plaats door de transistoren. Dit moet er dan voor zorgen dat het "buizengeluid" gecombineerd wordt met de kracht en controle van transistoren.

Ik heb zo'n eindversterker. Ik herken alleen niet het "buizengeluid". Zou niet weten hoe ik dan moet herkennen. Klinkt goed, maar of het aan de buizen ligt...geen idee.

Ik hoop dat het duidelijk is.

Valve wordt ook gebruikt als engelse benaming voor een elektronenbuis, het betreft dus een versterker met een voortrap die opgebouwd is mbv buizen ipv halfgeleiders en een eindtrap met transistoren.

Andre.B: in de Vincent zitten de buizen niet "alleen in de signaalweg" ze hebben daadwerkelijk nog een functie in de voortrap.

Andre.B: in de Vincent zitten de buizen niet "alleen in de signaalweg" ze hebben daadwerkelijk nog een functie in de voortrap.

en zeker als je er een paar echte tubes in stopt maar daar denken de meeste audiofielen niet aan ze spelen het liefst met oostblok tubes.

ze spelen het liefst met oostblok tubes.

Waarvan velen ook vreselijk goed klinken, alle top 300B buizen bijv komen uit het Oostblok, Tsjechi

hoi jitze.

de vaic emmisionlabs 302b heb ik, ook de 300b svetlana's en de 6b4g (2a3-6.3Volt)svetlana.

maar waar ik op doel is de goedkoopste van goedkoopste tube's die te vaak mee verkocht worden met de nieuwste tubeamps.

het is ongeloofelijk dat merken zoals jadis niet met betere tubes standaard word geleverd (wel met bij betaling en dan gelijk merken zoals siemens,telefunken)

ik neem als voorbeeld de svetlana 6N1P (ecc88 type) waar best voor weinig geld veel kracht en muziek in zit ,maar toch altijd weer word gekozen voor een smerig klinkende oosblok buis.(jammer)

maar zeg nou zelf het kan toch beter voor 2

hoi jitze.

maar waar ik op doel is de goedkoopste van goedkoopste tube's die te vaak mee verkocht worden met de nieuwste tubeamps.

het is ongeloofelijk dat merken zoals jadis niet met betere tubes standaard word geleverd (wel met bij betaling en dan gelijk merken zoals siemens,telefunken)

Hallo Rob,

Voor zover ik weet, worden de Jadis versterkers uitgerust met JJ buizen, beslist geen goedkope rommel te noemen, natuurlijk zijn er een aantal versterkers op de markt waar buizen van een twijfelachtige kwaliteit worden gebruikt, net als overige componenten.

Overigens zal jouw 6B4G van Sovtek zijn, volgens mij maakt Svetlana die niet.

Groet Jitze