WanFie Posted 19 oktober 2003 Report Share Posted 19 oktober 2003 Ik bedoel wie heeft beide sets op de VAD gehoord, en wat vonden jullie de beste. De ene was de B&W Nautilus 800 met Philips SACD 1000) set op de B&W stand, Of de andere met Nautilus 801 op de Philips stand. Ik heb beide gehoord, en vond zowel de klank als demo beter bij B&W. Hulde voor een dergelijke demo. Dit is de manier waarop klassiek kan klinken. Echt perfecte demo. En ik kan het weten, want ik heb hem drie keer meegemaakt. Maar ook voor Philips. Deze was zeker kwa klank minder, maar had een bredere presentatie. Hier werd ook populaire muziek gebracht. Als het (zoals hier gepresenteerd) de effect kant uit gaat met meerkanaals, zijn we net zover als ik het begin van stereo met het z.g. pingpong effect. Ook hulde voor de flexibiliteit hier. De demo's waren wat uitgelopen. Zodat zondag op het eind van de dag een hele sessie verschil ontstond. Omdat wij toch echt naar huis moesten konden we toch nog luisteren. Zijn er meer mensen die deze demo's hebben bezocht, en wat zijn jullie meningen. Wordt het nou meerkanaals of niet ??? Link to comment Share on other sites More sharing options...
FrankD Posted 20 oktober 2003 Report Share Posted 20 oktober 2003 Meerkanaals uiteraard. Deze ontwikkeling is niet meer te stoppen. Steeds meer mensen krijgen er mee te maken: -Speakers rondom in de auto (is al een tijdje gebruikelijk...) -Straks DTV met DD en DTS surround uitzendingen. De huidige stereo uitzendingen zijn in de meeste gevallen al prologic gecodeerd. (Alle favoriete soaps, wat een enorme verhoging van de WAF factor geeft!) -Goedkope HTIB systeempjes overspoelen de markt al. Steeds minder mensen kopen nog traditioneel stereo. -Studiowereld schakelt in hoog tempo over naar surround capaciteit. -Meer en meer artiesten ontdekken de extra artestieke mogelijkheden. Het is onvermijdelijk omdat al die mensen geluid willen horen uit al die speakers die ze hebben neergezet. Frank Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 20 oktober 2003 Author Report Share Posted 20 oktober 2003 Blijkbaar heeft niemand beide demo's gehoord, anders zouden er wel meer reacties komen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
erik klijnsmit Posted 20 oktober 2003 Report Share Posted 20 oktober 2003 Geplaatst door Hans van Liempd:Blijkbaar heeft niemand beide demo's gehoord, anders zouden er wel meer reacties komen. de mijne staat ergens anders hans Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 20 oktober 2003 Author Report Share Posted 20 oktober 2003 Geplaatst door erik klijnsmit: de mijne staat ergens anders hans Weet ik Erik, alleen jij bent toch niet bij Philips geweest...??? Ik op zondag wel, dit was ook mooi, maar niet zoals de B&W demo. Hier ben ik het helemaal met jouw eens dit was werkelijk perfect.... Link to comment Share on other sites More sharing options...
erik klijnsmit Posted 20 oktober 2003 Report Share Posted 20 oktober 2003 Geplaatst door Hans van Liempd: Hier ben ik het helemaal met jouw eens dit was werkelijk perfect.... zie je wel dat mijn oren goed zijn Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 20 oktober 2003 Author Report Share Posted 20 oktober 2003 Geplaatst door erik klijnsmit: zie je wel dat mijn oren goed zijn Erik jouw oren luisteren gewoon niet audiofiel, maar naar muziek. Daar is niks mis mee, ik wou dat het bij mij ook zo was. Nu zit ik vaak naar de apparatuur te luisteren. Jij kunt die vergeten. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sebastiaan de vries Posted 20 oktober 2003 Report Share Posted 20 oktober 2003 Beste, Ik ben alleen op de B&W demo geweest, zie mijn verhaal bij de VAD topic. Wat klonkt dat fraai! De beste strijkers, en koperklank die ik tot dusver heb gehoord. Werkelijk waanzinnig! Mensen die na die demo nog gaan roepen dat B&W's niet klinken, moeten echt eens naar het amsterdam's conertgebouw gaan, en daar eens luisteren hoe strijkers klinken. Geen enkele andere set op de show, had zo'n natuurgetrouwe, vanzelfsprekende klank. Groeten, Bas Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 20 oktober 2003 Author Report Share Posted 20 oktober 2003 Geplaatst door Sebastiaan de vries:Beste, Ik ben alleen op de B&W demo geweest, zie mijn verhaal bij de VAD topic. Wat klonkt dat fraai! De beste strijkers, en koperklank die ik tot dusver heb gehoord. Werkelijk waanzinnig! Mensen die na die demo nog gaan roepen dat B&W's niet klinken, moeten echt eens naar het amsterdam's conertgebouw gaan, en daar eens luisteren hoe strijkers klinken. Geen enkele andere set op de show, had zo'n natuurgetrouwe, vanzelfsprekende klank. Groeten, Bas Klopt..... m Link to comment Share on other sites More sharing options...
Puur Posted 21 oktober 2003 Report Share Posted 21 oktober 2003 Geplaatst door Hans van Liempd: Klopt..... m Link to comment Share on other sites More sharing options...
Puur Posted 21 oktober 2003 Report Share Posted 21 oktober 2003 Op dit forum staat nog een ervaring met volgens mij dezelfde setup als op de VAD. Open dag HVT 10 mei 2003 - SACD demo's Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 21 oktober 2003 Author Report Share Posted 21 oktober 2003 Geplaatst door Puur:Op dit forum staat nog een ervaring met volgens mij dezelfde setup als op de VAD. Open dag HVT 10 mei 2003 - SACD demo's Dat is inderdaad zo, maar hier zijn de Omega's ook "ingevlogen" door B&W. Normaal draait men hier met Array. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sebastiaan de vries Posted 22 oktober 2003 Report Share Posted 22 oktober 2003 Geplaatst door Hans van Liempd: Klopt..... m Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts