Jump to content

Sansui


Ronald
 Share

Recommended Posts

Ik heb gisteren bij iemand speakers aangesloten op een enorme Sansui voor eindcombinatie. Het setje was samen met een Sansui cd-speler (?) ongeveer 18 jaar oud. Ik ken het merk niet maar er scheen veel Sony in te zitten. Ik moet zeggen dat het zeker niet verkeerd klonk. Wie kent dit merk?

Link to comment
Share on other sites

Beste Jeroen,

 

Dat merk ken ik heel goed, bestaat het niet meer? Ik vond de apparatuur de ze bouwden er altijd erg gelikt uitzien. Ze maakten inderdaad ook cd-spelers. Ik heb ooit een Sansui versterker gehad (ca. 1977 denk ik), waarbij ik me kan herinneren dat deze er zeer modern uitzag met een enorme volumeknop. Hoe 'ie klonk? Tja, eh.....?

 

Groet, Audiopaul

Link to comment
Share on other sites

Die zaten indertijd bij de importeur van Bose in Edam. Volgens mij is Sansui ermee gestopt, ja. Als je op hun site kijkt, krijg je een link naar een japanse hondensite. Een beetje vreemd. Het laatste wat ik me van Sansui kan herrinneren is een zeer mooi midisetje met allemaal losse componenten. Zelf een losse voor- en eindtrap. Dat kreng klonk best goed, ik kan me alleen het typenummer niet meer voor de geest halen. Misschien dat je bij Bose Nederland nog iets kan vinden. Vragen kost niets en ze zijn best aardig daar. Leveren een goeie service.

 

Greetz,

Sodejuu

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

×
×
  • Create New...