Jump to content

Spuiter gezocht

maus
 Share

Recommended Posts

Geacht forum,

Wegens onduidelijke redenen is mijn vast adresje waar ik zaakjes altijd laat spuiten ermee gestopt. Weet iemand in de regio Utrecht nog een adresje om een set boxen (6x) te laten spuiten? Gaarne eventuele suggesties naar mijn emailadres sturen.

Alvast bedankt.

Maurice

Beste Maus,

In de omgeving van Utrecht zou ik het niet weten. Maar zelf laat ik het doen bij een autoschadebedrijf bij mij in de buurt. Er staan er genoeg in de Gouden gids. Ze rekenen nogal verschillende prijzen, dus verschillende afbellen kan geen kwaad. Hangt ook sterk af hoe goed voorbewerkt je het aanlevert. Zelf laat ik alleen de laatste toplaag spuiten met eigen aangeleverde lak. Ter indicatie: Ongeveer 50 euro voor twee satellietboxen, perfecte hoogglans.

Peter,

Jij grond/schuurt ze voor? lakt/schuurt ze zelf 3 keer en brengt ze dan weg? Kun je daar gewone hoogglanslak (gamma)voor nemen of moet je speciale autolak nemen die ook te spuiten is? Ik heb 4 satteliets (49x42x23) en 2 subs (55x52.5x33) dus zelfs met 1 toplaag kost dat al snel 150 euro los van de verf enz. Dat moet toch goedkoper kunnen?

Maus

Geplaatst door maus:

Jij grond/schuurt ze voor? lakt/schuurt ze zelf 3 keer en brengt ze dan weg? Kun je daar gewone hoogglanslak (gamma)voor nemen of moet je speciale autolak nemen die ook te spuiten is?

Inderdaad, eest een laag grondlak, dan plamuren, dan nog een laag grondlak. Dan twee lagen lak. Aan de laatste laklaag kun je dan goed zien of het vlak genoeg is naar je zin. Zonodig nog een laag aanbrengen. Tussendoor opschuren met waterproof schuurpapier. Die laatste laag heel licht met waterproof opschuren voor ie naar de spuiter gaat. Af laten spuiten met dezelfde lak. Pas erg op met transport, ieder deukje en krasje blijf je na het spuiten zien. Ik heb zelf altijd Histor hoogglans gebruikt. Die is vrij duur maar wel erg goed.

Met speciale autolakken heb ik geen ervaring. Dat werd mij destijds ook afgeraden door de spuiter. Twee componentenlakken zijn erg hard. Doordat het hout altijd blijft werken kunnen die 2k lakken gaan scheuren op den duur. Maar nogmaal heb daar zelf geen ervaring mee. Mischien dat de moderne lakken weer beter zijn. Het is al meer dan 5 jaar geleden dat ik het bij de hand had. Zou ik met de spuiter overleggen. Voor die 2k lakken kun je niet met gewone lak werken als ondergrond geloof ik. Tegenwoordig gebruiken moderne bedrijven ook UV hardende lakken, maar daar weet ik het fijne niet van.

Ik heb 4 satteliets (49x42x23) en 2 subs (55x52.5x33) dus zelfs met 1 toplaag kost dat al snel 150 euro los van de verf enz. Dat moet toch goedkoper kunnen.
Wat je bij een spuiter hoofdzakelijk betaalt is arbeidsloon. Er gaat ook tijd zitten in het aanmaken van de lak en het schoonmaken van de spullen. Bij grotere hoeveelheden zal het denk niet evenredig duurder worden. Vraag wel altijd prijsopgaaf en spreek van te voren een prijs af. Kun je later niet met een hoger bedrag geconfronteerd worden.

Peter,

Ik heb wat rondgebeld. 13 euro de m2 voor arbeidsloon. Dat valt nog mee. Ik ga de verf uitzoeken bij de spuiterij maar wat je zegt klopt. Er zijn hele harde en dure verfsoorten vanaf 130 euro per liter. Nu hoeven mijn speakers niet door wind en weer dus een normale hoogglans is genoeg. Ik denk dat ze uiteindelijk toch RAL grijs worden. Nu hoorde ik dat daar ook verschillen in zijn, 9000-9700 types. Weer wat bijgeleerd.

Dank in ieder geval voor de tips. Als ze klaar zijn zal ik wat foto's maken dan kun je ze zien.

Maus