Jump to content

zelfbouw Toccata MK II Preamplifier

Rogier
 Share

Recommended Posts

Ik heb al verder gekeken, maar de mur 408 kan ik echt nergens vinden, maakt het wat uit als ik een andere gelijkrichter gebruik? zo nee, welke komen in aanmerking? moet 250 volt leveren.

verder heb ik al bedacht dat ik geen balans knop ga gebruiken, geen tape uitgang en in plaats van relaisgeschakelde ingangskeuze ga ik een dact ingangskeuzeschakelaar gebruiken, ook van hun de ct-1 stappenschakelaar voor het volume. Gelukkig kan ik de dact tegen inkoopsprijzen kopen, van die prijzen wordt je niet vrolijker.

gr. Rogier

Geplaatst door Rogier:

Ik heb al verder gekeken, maar de mur 408 kan ik echt nergens vinden, maakt het wat uit als ik een andere gelijkrichter gebruik? zo nee, welke komen in aanmerking? moet 250 volt leveren.

gr. Rogier

Laten we het op ca. 400V houden, vlak na de trafo is de piekspanning hoger dan aan het eind na stabilisatie.

Volgens de beschrijving een ultrafast soft recovery diode. Conrad heeft zoiets dergelijks in het assortiment. Deze heb ik laatst besteld voor een volgende project, wellicht past het ook voor je preamp.

HFA08TB60 HEXFRED TO-220

Artikelnr.: 163835 - 8B

Geplaatst door Maarten:

Laten we het op ca. 400V houden, vlak na de trafo is de piekspanning hoger dan aan het eind na stabilisatie.

Volgens de beschrijving een ultrafast soft recovery diode. Conrad heeft zoiets dergelijks in het assortiment. Deze heb ik laatst besteld voor een volgende project, wellicht past het ook voor je preamp.

HFA08TB60 HEXFRED TO-220

Artikelnr.: 163835 - 8B

€2.25 per stuk

groeten,

Maarten

BYV95C (1,5A 600V)

BYW95C (3A 600V)

Doen het ook prima en zijn stukken goedkoper. Ps zet een 10nF C'tje over iedere diode, ben je helemaal van iedere hf storing af.

Geplaatst door Pjotr:

BYV95C (1,5A 600V)

BYW95C (3A   600V)

Doen het ook prima en zijn stukken goedkoper. Ps zet een 10nF C'tje over iedere diode, ben je helemaal van iedere hf storing af.

Ik heb die hexfreds inderdaad voor hun 8A stroom aangeschaft.

Overigens gebruik ik in m'n phonoamps meestal gewone 1n4007 diodes met een 10-22nF overbrugging.

Maarten

Ik heb de dact schakelaars inmiddels binnen, en nog wat andere dingen, zoals de buizen en wat klein spul.

Vanavond of morgen gaan we dus echt beginnen met bouwen.

Ik heb trouwens nog niks gehoord van borely over de semiconductors, wellicht moet ik dan maar andere bestellen.

Nog een vraagje, De capicitors kunnen dit black gate's zijn, zo ja welk type, en kan ik die ook gebruiken buiten de voeding?

gr. Rogier

Erno kan natuurlijk even op vakantie zijn, niet?

Een van de essentiele punten van de Toccata is dat er alleen filmcondensatoren gebruikt worden

in de voeding vlak bij de schakeling. Waarom zou je daar dan van afwijken? 33uF Solen/SCR/Audyn/Mundorf MKPs kosten niet zoveel.

Voor signaalkoppeling kun je Mundorf/Audyn KP-SN nemen.

Voor RIAA ... dat is een verhaal apart. Thorsten gebruikte daarin exotische dingen van voor de oorlog. Doe dat maar na

;)