Jump to content

Condensatoren van 1 merk. Waar te krijgen?

Jos Ferwerda
 Share

Recommended Posts

Goedenavond,

Ik ben bezig met het reviseren van een eindversterker.

* toutjes vervangen voor zilverdraad

* vergulde aansluitingen

* Condensatoren van de voedingen (dual mono)

Als je hier in Assen condensatoren koopt krijg je de meest rare en uit een lopende merken aangeboden van goedkoop naar nog goedkoper. Het zal dat de meeste condensatoren kwalitatief wel aardig gelijk zijn maar dat gaat voor mij niet op.

Ik wil ze graag allemaal van het zelfde merk willen en dan kwalitatief beter. Ik zoek een zaakje (winkel op internet of plaats) waar ik ze van 1 merk kan kopen. Ik dacht zelf aan Philips of eventueel een ander merk. het hoeft niet meteen black gate of iets dergelijks te zijn. Het gaat hierbij niet om een buizenversterker.

Wie heeft een goed adres voor mij?

Vriendelijk bedankt!

Jos

Geplaatst door Jos Ferwerda:

Goedenavond,

Ik ben bezig met het reviseren van een eindversterker.

* toutjes vervangen voor zilverdraad

* vergulde aansluitingen

* Condensatoren van de voedingen (dual mono)

Als je hier in Assen condensatoren koopt krijg je de meest rare en uit een lopende merken aangeboden van goedkoop naar nog goedkoper. Het zal dat de meeste condensatoren kwalitatief wel aardig gelijk zijn maar dat gaat voor mij niet op.

Ik wil ze graag allemaal van het zelfde merk willen en dan kwalitatief beter. Ik zoek een zaakje (winkel op internet of plaats) waar ik ze van 1 merk kan kopen. Ik dacht zelf aan Philips of eventueel een ander merk. het hoeft niet meteen black gate of iets dergelijks te zijn. Het gaat hierbij niet om een buizenversterker.

Wie heeft een goed adres voor mij?

Vriendelijk bedankt!

Jos

Beste Jos,

Als bedrijf kan ik bijna alle elco's leveren. Stuur me maar een mail.

Als ik je een advies mag geven. Betaalbaar een zeer goed zijn elco's van:

-BC components (voormalig Philips)

-Panasonic

-BHC aerovox slitfoil.

Groeten,

Bas

Geplaatst door Stefan:

En wat dacht je van Elna? Cerafine serie is erg mooi (en nog redelijk geprijst)en alleen door BG te verslaan.

Beste Stefan,

De specificaties van BC components spreken mij meer aan. vergelijk maar even.

[bC components] http://www.bccomponents.com/Uploads/Datash...eets/036rsp.pdf

[Elna] http://www.elna-america.com/PDF/DZ-N.PDF

Natuurlijk zullen er vast wel andere belangerijke punten zijn waar na gekeken moet worden maar in dit geval ga ik voor BC components.

M.v.g,

Jos

Geplaatst door Sebastiaan de vries:

Beste Jos,

Als bedrijf kan ik bijna alle elco's leveren. Stuur  me maar een mail.

Als ik je een advies mag geven. Betaalbaar een zeer goed zijn elco's van:

-BC components (voormalig Philips)

-Panasonic

-BHC aerovox slitfoil.

Groeten,

Bas

Beste Bas,

Ik stuur je in de loop van de week even een mailtje. Welk merk zou je zelf aanbevelen? Ik heb net zelf even gekeken en BC components vind ik wel een topper gezien de specificaties.

M.v.g,

Jos

Geplaatst door Jos Ferwerda:

Beste Bas,

Ik stuur je in de loop van de week even een mailtje. Welk merk zou je zelf aanbevelen? Ik heb net zelf even gekeken en BC components vind ik wel een topper gezien de specificaties.

M.v.g,

Jos

Beste Jos,

Nou ik kan je wel vertellen uit persoonlijke ervaring (wij maken veelvuldig gebruik van blackgate's in onze modificatie's) dat ze door niets te verslaan zijn. Maar dat moet je een keer gehoord hebben om dat van me aan te nemen. BC components is een stuk betaalbaarder en komt voor mij (zeker voor voedingsaplicatie's) op een goede 2e plaats.

Het blijft misschien gelul in de marge hoor, maar heb destijds voor een door mij ontworpen voeding voor een DAC met heel veel elco's geexperimenteerd. Maar na de blackgates zijn het toch echt de BC components die ik top vind. De BHC Aerovox zijn ook fraai, maar niet zo strak in het laag als de BC's.

Helemaal los van de ESR spec's etc. is het mij ook een beetje een raadsel waar de grote verschillen in zitten, maar ze waren er zeker (al praten we alleen over voedins elco buffer's). Puur op gehoor heb ik voor mijzelf bepaald welke elco's ik toepas. We praten hier wel over analoge schakelingen. Digitaal is het weer anders, en daar is de BG echt superieur aan alles.

Groeten,

Bas