Jump to content

Surrounds of foam-rand herstellen

InfinityQuantum3
 Share

Recommended Posts

Hey iedereen,

Na eens vlug rondgekeken te hebben op dit forum ben ik sterk verwonderd dat ik niks heb kunnen terugvinden ivm het plaatsen van nieuwe surrounds.

Iedereen kent dit probleem ongetwijfeld. De bevesteging tussen het frame en de cone die afsterft waardoor er lucht ontsnapt langs de voorkant van de speaker (nadelig voor bass-reflex) en waardoor de spoel kan kantelen en tegen de magneet trillen => en getril waar niet meer naar te luisteren valt.

Nu kan je in de US van die repair kits bestellen. Heeft er iemand ervaring mee? Die kits kosten zeer weinig +- 35 Dollar terwijl een herstelling hier al snel

Ik heb m'n Kappa 9 woofers laten voorzien van nieuwe randen. Het zijn rubberen geworden i.p.v. de schuimranden.

Dit is gebeurd bij Audiolab in Follega<<<< klik hier >>>. Dit is hier zeer proffesioneel aangepakt. Ook zijn de conussen opnieuw gecentreerd.

Na nu geruime tijd met de nieuwe randen te hebben gedraaid, kom ik tot de conclusie dat de luidsprekers beter presteren dan voorheen. Het zal natuurlijk wel zo zijn geweest dat het schuim zijn elasticiteit had verloren.

Ik heb weer nieuwe units (altans zo klinkt het) ze kunnen in elk geval weer jaren mee.

:)