Arnie Posted 24 december 2002 Report Share Posted 24 december 2002 Hallo allemaal, Ik wil een nieuwe versteker/receiver kopen, en nou zit ik te denken aan de Sony STR-DB1080. Is er iemand die ervaring met deze sony heeft???? of tips over andere merken rond deze prijsklasse (800 a 900 euro) is een "gerenomeerd" merk als Marantz, NAD, Onkyo, you name it! bij voorhand beter? Ik heb al een sony DVP-NS705V dvd speler die hierop draaien moet. Ik heb op dit moment een Sherwood R-125RDS receiver, maar daar heb ik nog nooit recenties van gelezen, (klinkt wel redelijk) Groeten Arnold Link to comment Share on other sites More sharing options...
Haudio Posted 24 december 2002 Report Share Posted 24 december 2002 Geplaatst door Arnie:Hallo allemaal, Ik wil een nieuwe versteker/receiver kopen, en nou zit ik te denken aan de Sony STR-DB1080. Is er iemand die ervaring met deze sony heeft???? of tips over andere merken rond deze prijsklasse (800 a 900 euro) is een "gerenomeerd" merk als Marantz, NAD, Onkyo, you name it! bij voorhand beter? Ik heb al een sony DVP-NS705V dvd speler die hierop draaien moet. Ik heb op dit moment een Sherwood R-125RDS receiver, maar daar heb ik nog nooit recenties van gelezen, (klinkt wel redelijk) Groeten Arnold Beste Arnie, Het beste kun je een Sony aanschaffen en daarna een Marantz of een NAD of nog mooier.... Waarom...? omdat je dan zelf het verschil weet en niet op de know how van een ander hoeft af te gaan. Een Sony klinkt nl (wat ) scherper met minder diepte en ruimte dan de andere bovenstaande merken. Sony heeft ook heel snel prijs verlagingen, dus je kunt beter nog even wachten. Niet te lang ,want dan kijg je nooit iets.... Je kunt misschien ook ergens een Sony lenen dan weet je het direct... Of op aanraden van anderen de gewone spulletjes overslaan en direct wat beters aanschaffen MvG, Haudio Link to comment Share on other sites More sharing options...
MJ_OK Posted 24 december 2002 Report Share Posted 24 december 2002 Arnie, hier op het forum zijn ze niet zo weg van Sony, en zullen ze je graag een ander merk aanbevelen. Maar ik kan wel even wat over Sony zeggen. Als ik Sony zeg, zeg ik ook schel. Het kan zijn dat je het niet hoort (gewenning), of dat het toevallig heel goed combineert met de andere componenten die je al hebt. Dus zou ik zeggen: stel een budget vast, en ga daarin zoeken. Voor een prijs van ongeveer 8 a 900 euro is heel veel moois te vinden. Heb je een aantal opties, ga dan luisteren. Ga op je oren af. Ik ben ook van een Sony cd-speler naar een NAD gegaan. Ik kan je een ding zeggen: dat schelle geluid, daar ben ik vanaf. Mijn set luistert een stuk rustiger. Maar, het is aan jou... Greetz MJ audioreview Link to comment Share on other sites More sharing options...
Arnie Posted 24 december 2002 Author Report Share Posted 24 december 2002 toen ik die dvd speler kocht heb ik naar 4 spelers geluisterd/gekeken een marantz yamaha denon en sony, en ik kwam (ook tot mijn verbazing) op de sony uit, maar goed dat is persoonlijk ofcourse en zo ingeburgerd in het audio wereldje ben ik ook nog niet. trust your own ears las ik wel eens hier, ik zal eens naar wat verschillende merken gaan luisteren, want ik kan m'n geld natuurlijk maar een keer uitgeven dus dan wel iets goeds liever. gr Arnie Link to comment Share on other sites More sharing options...
wim Posted 24 december 2002 Report Share Posted 24 december 2002 Marantz, denon, sony maken allen goede versterkers. Bij de een klinkt een marantz weer beter dan bv een sony het ligt natuurlijk ook aan de rest van je instalatie. Laat je niet gek maken door mensen die beweren dat merk a beter is als merk b. sony staat bv zeer hoog op de ladder met zijn receivers en worden in de audio bladen zeer goed getest maar dat geld natuurlijk ook voor andere merken. Er zijn nu volop aanbiedingen van sony, marantz en dennon. Voor surroud heb ik een 1070 gekocht en deze speelt geweldig. Een sony 1070 koop je nu voor ongeveer 700 euro en is een top versterker. wim Link to comment Share on other sites More sharing options...
Haudio Posted 24 december 2002 Report Share Posted 24 december 2002 Wat niet weet............wat niet deert ! MvG, Haudio Link to comment Share on other sites More sharing options...
wim Posted 25 december 2002 Report Share Posted 25 december 2002 Jullie verkopen geen sony natuurlijk. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Haudio Posted 25 december 2002 Report Share Posted 25 december 2002 Geplaatst door wim:Jullie verkopen geen sony natuurlijk. Wel .............dus Link to comment Share on other sites More sharing options...
Maarten Posted 25 december 2002 Report Share Posted 25 december 2002 Geplaatst door wim:Marantz, denon, sony maken allen goede versterkers. Ik ben benieuwd. Door de merger van Denon en Marantz (de afzonderlijke brandnames blijven bestaan) komt de focus waarschijnlijk helemaal op home-cinema te liggen. Jammer. Maarten Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts