Jump to content

LS kabel van 2 naar 3 aarders

Mr.Dynaco
 Share

Recommended Posts

Beste mede audiovrienden,

Wie kan mij 1 of meer tips geven over ls kabel die vanaf de versterker met 2 draaden zit verbonden en vanaf het filter naar 3 draaden gaat naar de aansluit terminal,

hoe sluit je dit het beste aan zonder verlies van de ls kabel,het gaat om een 1e order filter met 1 spoel en 1 condensator,

Zit nu gesoldeerd met wbt tin of is er een andere manier om dit beter te doen???

Met welke problemen kom je als je een biwire kabel ondoet van 1 draad(verlies ik hier dan de totale kracht)of is er een andere oplossing.

Wie oh wie helpt mij aan die info???

Met grote dank

Mr.Dynaco confused.gif:):D

Je vraag is me niet helemaal duidelijk, maar van een biwire kabel kun je natuurlijk ook de twee "nul" of min aders samen nemen en beide "hete" of plus aders appart. Dan hoef je de biwirekabel niet te vernielen.

Doorgaans zit de condensator in serie met de plus van de tweeter, de ene plus ader van je kabel kun je op het andere uiteinde van de condensator aansluiten. De minader sluit je aan op de min van de tweeter.

De spoel zit in serie met de plus van de woofer, de tweede plus ader van de kabel kun je op het andere uiteinde van de spoel aansluiten. De bijbehorende minader sluit je aan op de min van de woofer.

Op deze manier heb je het meeste profijt van biwiring.

Ok dat is mij bekent,nu moet ik vanaf mijn filter 3 draden naar mijn aansluit terminal maken,dus biwire dubbel plus en min naar 3 losse draaden naar de aansluit terminal,1 draad voor het hoog(deze aansluiting is gebrugt)2 draaden naar het laag,2 aparte units .Nu heb ik het vermoeden dat door het weghalen van 1 draad van de biwire draad verlies optreed,en dat ik geen juiste manier kan vinden om deze kabel vanaf het filter te laten lopen.