Jump to content

Ik zoek m'n bas

Guest Klipsj
 Share

Recommended Posts

Guest Klipsj

Hallo..

Ik zit met een klein probleempje..

Drie dagen terug heb ik mijn hele kamer verbouwd,en mijn speakers staan nu aan de andere kant van de muur..

Ik ben in het bezit van de klipsch RF-3 en ze hebben altijd tot mijn volle tevredenheid geklonken..

Ik had alleen de indruk dat het laag iets te dominant was omdat de linker speaker een beetje stond ingebouwd..

Hij stond min of meer in een hoek en daarnaast nog eens een hoge kast..

Was dus een schitterende klankenkast zo..

Nu staan mij speakertjes geheel vrij van de wand en staan er geen obstakels in de weg..

Je zou zeggen de meest ideale opstelling...

Maar tot mijn grote verassing was het laag geheel verdwenen..

Uiteraard had ik het wel wat minder verwacht door de andere opstelling,maar nu zijn zware troms in eens een soort "plofjes" geworden...

Er zit totaal geen boddy meer in de muziek..

Chello's klinken als altviolen om zomaar te zeggen..

Ik heb de speakers al op verschillende posities geprobeerd (verder van de muur,dichterbij) nix hielp..

Tot dat ik eens opstond en het mij opviel dat als je staat het laag weer voldoende aanwezig is..

M.a.w. zodra ik zit wordt het laag een "plof" geluid,en als ik sta hoor je zoals het zou moeten klinken...

Ik heb geen flauw idee hoe ik dit op moet lossen..

Hoger zetten is geen optie omdat het al pilaren zijn met een aardige hoogte (1 m)..

Nog hoger en de tweeter zit weer te hoog...

Ik hoop dat iemand met goeie sugesties komt..

Nog als achtergrond informatie:ze staan op spikes en ik heb een houten vloer (parket)..

Alvast bedankt..

Groetjes Klipsj