Jump to content

puck voor platenspeler

Odin
 Share

Recommended Posts

Odin,

voor je een puck koopt, kijk ook eens - bijv. in HiFi + van de afgelopen maanden - naar het Ringmat systeem, zonder puck, met papier en kurk een fantastisch geluid.

Mocht je naar de VAD gaan bezoek dan Jesper Hansted, de importeur van deze schitterende accesoires............

Groet Jitze eek.gif:rolleyes::)

Geplaatst door Odin:

Wie o wie kan mij helpen aan een puck (redelijke prijs) met een gewicht van +/- 700 a 800 gr.?

groet,

:Ddin

Odin,

transrotor_puck_mires.jpg Is dit ongeveer wat je zoekt? Dan vind je ze ondermeer in Sneek bij Audioselectief. Maar ik weet niet wat jij een redelijke prijs vindt ...

:rolleyes::P

Maarten :)

Geplaatst door Odin:

Hallo,

Zou je nog een keer die foto willen laden Maarten?

Jitze heb je eigenlijk niet een puck nodig om sommige platen uit te vlakken?

bedankt voor jullie reactie.....

:Ddin

Done :D:D

Overigens, ik denk dat de puck meer geschikt is om de platen vlak te houden en kleine 'golfjes' vlak te strijken, het is geen tovermiddel voor vervormde LP's. Grote misvormingen, zeker aan de buitenkant worden niet meer goed weggewerkt. Daarnaast neemt natuurlijk ook het gewicht van de plateau/puck combi toe, en dat heeft ook z'n effect.

Als je al vlakke platen hebt is een mooie mat ook een prima manier om mooier geluid te krijgen. Maar qua looks, zeker op een transparant plateau is een puck vind ik zeker fraaier (of Jitze moet nu een waanzinnig mooie mat tevoorschijn toveren).

Maarten

PS. Okay, het gaat om het geluid, maar ...