Jump to content

Virtuele massa (o)

Sebastiaan de vries
 Share

Recommended Posts

Weltrusten Frank,

Geweldig je verhaal over de Gainclone :D.

Een Labvoeding zou niets zijn voor die doelgroep audiofielen :D. Te grote elco's en meestal regulatie. Zo'n schone voedingspanning kan nooit goed zijn voor de klank :D.

Tot slot, echt ziek! dat jij zulke brugcellen in je eindtrappen hebt :D:D.

Zijn die niet wat trager i.v.m. bijv, de schotkey diodes?

Ik ga ook zo, want moet morgen ook heel erg vroeg weer op. Wordt hoog tijd dat ik eens al mijn tijd in mijn muziek ga stoppen, en misschien eens een keer echt geld ga verdienen :D :D

Groeten,

Bas

Hoi Frank

De impedantie van de voeding lijkt me vooral afhangen van de wisselstroom impedantie van de elko's. En die neemt rap af met de frequentie geloof ik.

De impedantie van de trafo is alleen zichtbaar tijdens de korte laadpulsje. (die overigens veel rotzooi veroorzaken en de trafo heet maken) vandaar ook de condensatoren over de diodes bij kritische voedingen. Het merendeel van de tijd is de trafo 'onzichtbaar'.

Sebastiaan,

Die power modules zijn heel duur. Maar wel erg blitz. Makkelijk te monteren en aan te sluiten. Maar of je er iets mee wint?

Ik heb me net zitten bedenken dat bij het ontkoppelen van opamps ze zelden 2 condensatoren gebruiken (+ cap 0 cap -) maar meestal 1 ( + cap - ). Wellicht dat 1 condensator de voeding symetrischer houd dan 2.

Groeten Simon

Geplaatst door seoman:

eek.gif

Hoe kom je er op zeg!

Hoe klinken die versterkers? (gewoon nieuwsgierig)

Met de Quad ESL-57 gewoon heel goed, en

vaak beter dan duurder en pretentieuzer modern

spul.

Ik heb wel een beetje spijt dat mijn 306 verkocht heb,

Dat loopt dus fout bij woofers die veel stroom stroom nodig hebben.

Misschien hoor je dat allemaal niet.

De kamer zal harder dreunen dan dat je de versterker zijn signaal hoort vervormen.

Hij zal wel erg muzikaal klinken ;)

Toch zou ik voor twee trafos gekozen hebben, als het alleen om de kanaalscheiding zou gaan.

Iemand enig idee waarom ze dit zo gedaan hebben? Die dc servo zal een hoop kompenseren maar waarom zo moeilijk als je ook 2 trafos kan pakken.

Groeten Simon