hiwatt Posted 14 december 2002 Report Share Posted 14 december 2002 Hallo, Het valt mij op dat wanneer ik de coax kabel naar de video los haal of aansluit, de versterker heel even in de beveiliging schiet. De versterker en vodeo zijn niet op nelkaar aangesloten en zitten ook niet op dezelfde wandcontactdoos. Het is natuurlijk geen ramp (hoe vaak haal j e de coax los?) maar ik snap het niet. Wie weet waar dit aan kan liggen? Martin Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rogier Posted 14 december 2002 Report Share Posted 14 december 2002 Hallo, Is de versterker geaard aangesloten? Het zou kunnen dat er iets is met de coax die een lus maakt met de aarde waarop je versterker staat aangesloten. Een aardlus dus. Ik opper dit, maar zeker weet ik het niet. Als dit zo zou zijn kun je proberen om je versterker niet geaard aan te sluiten en kijken wat er gebeurd als je de coax uit de video trekt. Heb je trouwens ook een tuner, die op de coax en op je versterker staat aangesloten? Gr. Rogier Link to comment Share on other sites More sharing options...
seoman Posted 14 december 2002 Report Share Posted 14 december 2002 De kabel aansluiting heeft een ander potentiaal dan de Nul of Aarde van het lichtnet. Mbv een mantelstroom filter kan dit potentiaalverschil g Link to comment Share on other sites More sharing options...
hiwatt Posted 14 december 2002 Author Report Share Posted 14 december 2002 De versterker is niet geaard aangesloten. Ook heb ik het gevoel dat er spanning op de coax staat, ik voel namelijk spanning als ik het metaal van de coax en van de aansluiting op de video/tv aanraak. Ik vind dit raar er hoort toch geen spanning op een antenne aansluiting te staan? Wat kan dit zijn, het is een lage spanning. Martin Link to comment Share on other sites More sharing options...
seoman Posted 15 december 2002 Report Share Posted 15 december 2002 Die spanning mag dan wel laag zijn. Maar als het 1 volt is dan is het al vergelijkbaar met een voluitsturende cd speler. En dat is qua brom veel. Wat de beveiliging betreft, als de beveiliging de ingangs spanning meet dan verbaast 't me nikds dat die afschakeld als je de coax aansluit. Er word een grote fout spanning aangesloten. Dat dit later niet meer merkbaar is, is gunstig maar desalniettemin een probleem. Hoe de kabelmaatschapijen er mee wegkomen weet ik ook niet. Toch lees je hier maandelijks mensen die er problemen mee hebben. Ik heb ook jarenlang problemen gehad totdat ik een Mantelstroom filter kocht. Nu is het voor mij verledentijd. Groeten Simon Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts