Henrie Posted 10 maart 2003 Report Share Posted 10 maart 2003 ... is vandaag aangekomen (gekregen van Haudio). Heb 'm zojuist aangesloten, en wat denk je... Hij doet het gewoon!! Een eerste indruk: Aardig, zeker voor zo'n oud apparaat (uit 1988 geloof ik). Wel lijkt ie een wat 'galmend' geluid te maken. En dat is moeilijk te veranderen met de treble- of bassknop... Aan de andere kant: ik hoor nu verschil tussen mp3's en cd's. Eerst hoorde ik dat bijna niet (toen ik met m'n midiset afspeelde). Misschien een kwestie van wennen? Ik zal er eens een tijdje mee spelen. Eens kijken wat ik er dan van vind. Oh ja, hij had eerst ff wat last van overslaan, maar nu ie een tijdje aanstaat, doet ie dat niet meer... vreemd. Moet ie eerst opwarmen of zo..? Link to comment Share on other sites More sharing options...
John Posted 10 maart 2003 Report Share Posted 10 maart 2003 Waarom zou hij het niet doen Henri ? Het is een Technics toch Ik heb er ook eentje staan naast mijn Teac dus ....je bent niet de enigste hier BTW die van mij hoeft niet op te warmen Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 10 maart 2003 Author Report Share Posted 10 maart 2003 Geplaatst door kyra:Waarom zou hij het niet doen Henri ? Het is een Technics toch Ik heb er ook eentje staan naast mijn Teac dus ....je bent niet de enigste hier BTW die van mij hoeft niet op te warmen Hehe... Ja, 't was ook een grapje. Haudio had al gezegd dat ie het wel deed. Maar jij hebt vast een betere Die galmende klank, blijft me een beetje iriteren. Zou daar wat aan te doen zijn? Maar ach, een gegeven paard mag je niet in z'n strot kijken En er komt toch wel een keer een nieuwe voor in de plaats... Maar voorlopig niet, aangezien ik daar ff geen geld voor heb (moet maar eens een bijbaantje gaan zoeken)... Link to comment Share on other sites More sharing options...
John Posted 10 maart 2003 Report Share Posted 10 maart 2003 Geplaatst door Henrie: Hehe... Ja, 't was ook een grapje. Haudio had al gezegd dat ie het wel deed. Maar jij hebt vast een betere Die galmende klank, blijft me een beetje iriteren. Zou daar wat aan te doen zijn? Maar ach, een gegeven paard mag je niet in z'n strot kijken En er komt toch wel een keer een nieuwe voor in de plaats... Maar voorlopig niet, aangezien ik daar ff geen geld voor heb (moet maar eens een bijbaantje gaan zoeken)... Die galmende klang kan ik ook niet thuis brengen misschien kunnen medeforummers je een stuk op weg helpen hiermee, wat bedoel je ermee ????? galmende klang echo of zoiets ?? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 10 maart 2003 Author Report Share Posted 10 maart 2003 Geplaatst door kyra: Die galmende klang kan ik ook niet thuis brengen misschien kunnen medeforummers je een stuk op weg helpen hiermee, wat bedoel je ermee ????? galmende klang echo of zoiets ?? Tja, lastig om geluid uit te leggen in woorden. Er is niet echt een echo of zo. Het is meer alsof er te veel nadruk is op het midden. Een mp3 van een willekeurig nummer heeft meer bas en klinkt helderder dan datzelfde nummer op cd in de Technics. Overslaan heeft ie trouwens niet meer gedaan. Link to comment Share on other sites More sharing options...
John Posted 11 maart 2003 Report Share Posted 11 maart 2003 Schijnbaar weet niemand iets te vertellen wat er aan de hand kan zijn met je speler ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 11 maart 2003 Author Report Share Posted 11 maart 2003 Geplaatst door kyra:Schijnbaar weet niemand iets te vertellen wat er aan de hand kan zijn met je speler ? Ik denk dat het gewoon het karakter is van deze speler. En misschien omdat ie wat oud is..? Wellicht dat ie nog wat geupgrade zou kunnen worden... Trouwens, ik heb samen met 2 huisgenoten een heel setje, bestaande uit een Sansui AU-X111 versterker met bijbehorende tuner (TU-X111) en een Denon DCD-635 cd-speler, kunnen kopen. De versterker en tuner zijn 10 jaar oud, maar zijn nog in prima staat (volgens de verkoper) en de cd-speler is maar 3 jaar oud. Heeft wel wat krasjes op de boven- en voorkant, maar doet het verder prima. Wel heeft ie een soort van piepend geluid bij het opstarten van een cd, maar als ie eenmaal loopt, is het piepende geluid verdwenen. Ik had op internet bij een aantal reviews gelezen dat dit vaker voorkomt bij dit type maar dat het verder geen kwaad kan. Alles in 1 koop voor €110 (excl. verzendkosten). Ik neem dan de Denon (voor ongeveer €40) en mijn huisgenoot die de versterker krijgt, neemt dan de Technics over (waarschijnlijk). HIER nog ff een link naar die Sansui set... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 11 maart 2003 Author Report Share Posted 11 maart 2003 Nog iets over de Technics. Een huisgenoot van mij zei dit over het geluid: Het lijkt net alsof de zangeres (we zaten Within Temptation te luisteren) veel te dichtbij staat. De rest van de band (en met name de bas en de bekkens, hi-hats e.d.) staat te ver weg van de zangeres. Te veel op de achtergrond. Link to comment Share on other sites More sharing options...
John Posted 11 maart 2003 Report Share Posted 11 maart 2003 Geplaatst door Henrie:Nog iets over de Technics. Een huisgenoot van mij zei dit over het geluid: Het lijkt net alsof de zangeres (we zaten Within Temptation te luisteren) veel te dichtbij staat. De rest van de band (en met name de bas en de bekkens, hi-hats e.d.) staat te ver weg van de zangeres. Te veel op de achtergrond. Ze mag best dicht bij staan ... een l*kker stuk toch maar bij mijn Technics staan ze toch allemaal op de plaats waar ze horen .... ik heb dat laats nog eens vergeleken met mijn Teac. Of het aan de kwaliteit van je speler ligt of toch een defect .. groetjes Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 11 maart 2003 Author Report Share Posted 11 maart 2003 Geplaatst door kyra: Ze mag best dicht bij staan ... een l*kker stuk toch maar bij mijn Technics staan ze toch allemaal op de plaats waar ze horen .... ik heb dat laats nog eens vergeleken met mijn Teac. Of het aan de kwaliteit van je speler ligt of toch een defect .. groetjes Mwah... ze is niet echt mijn type denk ik. Maar er is meestal genoeg te zien tijdens optredens (diepe decollete ). Ja, misschien dat er iets kapot is. Maar, nogmaals, het kan ook zijn dat het karakter van deze speler me niet zo bevalt. Of het heeft iets met z'n ouderdom te maken. Maar niet getreurd. Ik krijg binnenkort de genoemde Denon, dus dan kan ik daarmee gaan spelen. Die is iig een stuk nieuwer en waarschijnlijk ook wel beter... De Technics vind in mijn huisgenoot wel weer een nieuw 'baasje'... Link to comment Share on other sites More sharing options...
John Posted 11 maart 2003 Report Share Posted 11 maart 2003 Geplaatst door Henrie: Mwah... ze is niet echt mijn type denk ik. Maar er is meestal genoeg te zien tijdens optredens (diepe decollete ). Ja, misschien dat er iets kapot is. Maar, nogmaals, het kan ook zijn dat het karakter van deze speler me niet zo bevalt. Of het heeft iets met z'n ouderdom te maken. Maar niet getreurd. Ik krijg binnenkort de genoemde Denon, dus dan kan ik daarmee gaan spelen. Die is iig een stuk nieuwer en waarschijnlijk ook wel beter... De Technics vind in mijn huisgenoot wel weer een nieuw 'baasje'... De echo (galm) lijkt mij echter niet standaard bij deze speler horen Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gerrit Harteveld Posted 14 maart 2003 Report Share Posted 14 maart 2003 Als je duidelijk verschil hoort met een goede mp3 dan is de cd-speler kapot. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 14 maart 2003 Author Report Share Posted 14 maart 2003 Geplaatst door Gerrit Harteveld:Als je duidelijk verschil hoort met een goede mp3 dan is de cd-speler kapot. Dan is dus elke High-End cd-speler stuk!? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 15 maart 2003 Author Report Share Posted 15 maart 2003 Ik heb vanochtend de Denon DCD-635 binnen gekregen. Wat me direct opviel is dat ook bij deze speler de bas veel minder aanwezig is dan bij mp3's. Hoe zou dat komen? Verder: er klinkt idd een pieptoontje bij het laden van de cd en bij het beginnen van het afspelen. Zo'n soort toontje dat je ook hoort voor het nieuws op de radio, maar dan maar 1 keer. Het schijnt bij deze speler vaker voor te komen. Gek genoeg het ik het niet gehoord toen ik 'm even had aangesloten op de Sansui versterker die m'n huisgenoot had besteld. Ik had er toen de speakertjes van m'n oude midiset aangehangen, omdat de speakerkabels van m'n huidige speakers niet in de speakerterminals passen. Het geluid van de Denon is verder wel ok. Ik kan er nog niet zo heel veel over zeggen, maar ik weet wel dat het een blijvertje is. Ook omdat ik geen nieuwe kan kopen (geen geld voor), maar ook omdat ie best goed klinkt. Kortom, voor €39 inclusief verzendkosten (verdeeld over 3 personen) heb ik geen slechte koop gedaan denk ik. Vooral omdat het ding nog maar 3 jaar oud is. Er zitten wel wat krasjes bovenop (lekker belangrijk ) en een minuscuul krasje op de cd-lade. Maar technisch is ie verder wel in orde zo te zien (al heb ik 'm nog niet open gehad). Ook de Sansui versterker en tuner doen het goed. Die zijn wel wat ouder, maar waren ook duurder (nieuw) volgens de vorige eigenaar. Nog iets over de cd-speler: Ik kwam er achter dat ik voor die €39 niet alleen een cd-speler heb gekregen, maar ook nog een cd (Willy Devile - Loup Garou). Die was de vorige eigenaar blijkbaar vergeten eruit te halen. Ik moet 'm nog maar ff een mailtje daarover sturen Link to comment Share on other sites More sharing options...
LaMa Posted 17 maart 2003 Report Share Posted 17 maart 2003 Je geluidskaart geeft waarschijnlijk een boost in het laag, bijna elke doorsnee geluidskaart heeft daar last van. De cd-speler die je hebt is in dat gebied misschien wat neutraler. Je bent waarschijnlijk gewend geraakt aan het karakteristieke geluid die je krijgt met de geluidskaart. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 17 maart 2003 Author Report Share Posted 17 maart 2003 Geplaatst door LaMa:Je geluidskaart geeft waarschijnlijk een boost in het laag, bijna elke doorsnee geluidskaart heeft daar last van. De cd-speler die je hebt is in dat gebied misschien wat neutraler. Je bent waarschijnlijk gewend geraakt aan het karakteristieke geluid die je krijgt met de geluidskaart. Dat zou heel goed kunnen. Maar sinds ik nu die Denon heb, luister ik wat meer naar cd's (dwz, via een normale cd-speler, niet meer via m'n cd-rom-speler). Ik merk iig dat het geluid veel meer op de voorgrond staat (zo lijkt het). Stemmen worden met mp3 meer weggedrukt en het laag overstemt dat meer. Ook het hoog is wat minder scherp. Ik heb zelfs de treble-knop van m'n versterker wat opgedraaid, terwijl ie anders altijd in het midden (neutraal) stond. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts