Jump to content

Zoek de verschillen...

Henrie
 Share

Recommended Posts

Ik zag net op de site van Marantz de nieuwe PM7200 (opvolger van de PM7000). Nou staan er nog geen specs op de site, maar qua uiterlijk is ie exact gelijk (op 1 knopje na):

e_pm7000_med.gif

e_pm7200_med.gif

Het enige verschil dat ik op dit moment kan vinden is dat de PM7200 een klasse A schakeling heeft en de PM7000 niet (is op de foto niet te zien, want dat is waarschijnlijk eigenlijk de PM8000). Maar de PM8000 had dat wel en die was verder hetzelfde als de PM7000. Dus ik denk dat de PM7200 zowel de PM7000 als de PM8000 gaat opvolgen (de PM8000 staat ook niet meer op de site).

Ik hoop dat er verder wel verschillen zijn met de PM7000 (zal waarschijnlijk ook wel zo zijn).

Ik zal ook nog ff een plaatje van de binnenkant plaatsen. Kan ik die mooi vergelijken met het plaatje dat al bij DIT TOPIC staat (heb ik geplaatst, aangezien ik zelf een PM7000 heb).

e_pm7200_ins.gif

Sorry voor de grootte van het plaatje, maar ik kan zelf geen plaatjes plaatsen op het www...

Geplaatst door tover:

Het woordje horn is verdwenen(rechts boven)en de input selector heeft minder opdrukken en euhhh confused.gif

Dat woordje staat op zowel de mijne (een PM7000) en op de nieuwe (dat onderste plaatje is de nieuwe). Dat woordje is trouwens een afkorting: HDAM. Staat voor Hyper Dynamic Amplification Module (o.i.d.). Is in feite ter vervanging van op-amps in de voltage-gain van de uitgangstrap. Bestaat nu uit losse componenten (transistoren) i.p.v. een enkele op-amp...

Bij de inputselector staat uberhaupt niks behalve het woord input selector (das die grote ronde knop, links boven).

Bij de record-selector (die bedoel jij waarschijnlijk) staat bij mij hetzelfde als op dit plaatje van de PM7200...

Dus, uiterlijk geen verschillen... :)

Ze hebben dus gewoon dezelfde kast gebruikt voor de nieuwe PM7200...