Jump to content

analitisch

[[Game]]
 Share

Recommended Posts

ik heb de laatste tijd een beetje lopen lezen op dit forum over boxen en zag dat julli het altijd hebben over dat de boxen zo analytisch mogelijk moeten zijn. ik geloof dat meteen, maar kan iemand mij ook enkele voorbeelden geven van zulke boxen in de prijscatagorie tot 150 euro? of is dat onmogelijk? de leeftijd en design maken me nix uit het gaat mij om het geluid.

(de boxen worden op een quad 34 - 405 2 aangesloten)

bedankt game

:D

Geplaatst door game:

ik heb de laatste tijd een beetje lopen lezen op dit forum over boxen en zag dat julli het altijd hebben over dat de boxen zo analytisch mogelijk moeten zijn. ik geloof dat meteen, maar kan iemand mij ook enkele voorbeelden geven van zulke boxen in de prijscatagorie tot 150 euro? of is dat onmogelijk? de leeftijd en design maken me nix uit het gaat mij om het geluid.

(de boxen worden op een quad 34 - 405 2 aangesloten)

bedankt game

:D

Beste Game,

Weleens naar de nieuwe van Monitor Audio Brons 2 geluistert.

Of misschien ook wel naar de nieuwe van Visonik klein en fijn.

MvG,

Haudio

:rolleyes:

Hallo Game,

Volgens mij zijn er in elke prijsklasse verschillen tussen speakers, dus zijn er ook voor 150 euro meer en minder analytische speakers.

Alleen geloof ik niet dat er op dit forum beweerd wordt dat de meest analytische speaker de beste is. Het is weer eens een kwestie van smaak. Als amateur vermoed ik dat je analytisch zou kunnen omschrijven als: niets ontgaat je in de muziek die er op de CD of plaat staat. Dat wil zeggen, je krijgt alle 'feiten'. Maar dat kan ook ten koste gaan van emotie, warmte, betrokkenheid. Soms wordt analytisch kil, en dan is iets minder analytisch te verkiezen. de combinatie is wat mij betreft het ideaal. Ik wil elk detail, dus elke pluk aan een snaar horen, en toch een geheel houden. Een compromis is het altijd en zeker ook bij een prijs van 150 Euro.

groet,

Geplaatst door Hans:

Hallo Game,

Volgens mij zijn er in elke prijsklasse verschillen tussen speakers, dus zijn er ook voor 150 euro meer en minder analytische speakers.

Alleen geloof ik niet dat er op dit forum beweerd wordt dat de meest analytische speaker de beste is. Het is weer eens een kwestie van smaak. Als amateur vermoed ik dat je analytisch zou kunnen omschrijven als: niets ontgaat je in de muziek die er op de CD of plaat staat. Dat wil zeggen, je krijgt alle 'feiten'. Maar dat kan ook ten koste gaan van emotie, warmte, betrokkenheid. Soms wordt analytisch kil, en dan is iets minder analytisch te verkiezen. de combinatie is wat mij betreft het ideaal. Ik wil elk detail, dus elke pluk aan een snaar horen, en toch een geheel houden. Een compromis is het altijd en zeker bij een prijs van 150 Euro.

groet,

Helemaal mee eens.

MvG,

Haudio

dankjewel voor de reactie.

misschien moet ik mijn wens anders omschrijven. ik denk dat voor veel mensen geldt dat een speaker een heldere mooie gedetaileerde klank moet hebben en een mooi strakke bas. dat is dus ookwat ik wil.

nu ken ik iemand met kef chorale's en aangesloten op een quad 33-303 klinken die perfect. nu hoorde ik laats de cantor3 van kef op die zelfde installatie en dat was niks.

veel te dof een te overheersende bass.

omdat ik niet weet wat er te halen valt vraag ik aan jullie wat er is voor dat geld.

iets wat jullie positief hebben ervaren of van gehoord hebben.

:P:P

Beste Game,

Zoals ik al zei Monitor Audio / Brons 2 lees Luister van vorige maand.

Ga dan zelf luisteren en overtuig jezelf.

Goedkoop en erg goed !

Mvg,

Haudio