Jump to content

Instellingen HT-receiver

Mikekiwi
 Share

Recommended Posts

Hoi,

Ik ben van plan mijn Marantz DPL-receiver te gaan vervangen door een DD/DTS receiver. Nu wil ik i.v.m. een wat lastige speakerplaatsing het volume en de vertraging per speaker/kanaal kunnen regelen. Is dit standaard op DD/DTS-receivers of zijn er bepaalde merken/modellen die hier beter/slechter in zijn?

Tot nu toe denk ik aan een Yamaha RX-V440 of een Pioneer VSX-D512; zijn er nog andere (betere) modellen in dezelfde klasse waar ik mijn oog op zou moeten laten vallen?

Overigens zal de receiver worden gecombineerd met een JBL SCS138 surround-speakerset en uiteraard een dvd speler (Vestel 2300).

Dank voor je reactie,

Mike

Ik zo zeggen informeer bij de verkoper)niet altijd zo zinvol in sommige winkels' en kijk eens op internet, misschien dat je een handleiding kan vinden. Vooral goed kijken ofdat je het volume en vertraging per kanaal kan regelen soms worden de achterkanalen als 1 kanaal beschouwd )vooral bij de vertragin'

Een ander merk waar je aan kan denken is denon.

Beste,

Bij een NAD a/v reciever (T-742 voor 749 euro)kun je de afstand van de speakers tot de luisterpositie in stellen per 0,2 meter. Deze zorgt er dan zelf voor welk kanaal eventueel moet worden vertraagt. Erg mooie reciever, laatst stond er nog een mooie test van in de Audio (duits hifi magazine)! :)