TannoJ Posted 12 juli 2002 Report Share Posted 12 juli 2002 Hoelang duurt het voordat e288cc buizen ingespeeld zijn? Ik vind ze nu nog erg sloom klinken in mijn cd-speler...... Of ligt dat aan het type buis? Mvrgr John Link to comment Share on other sites More sharing options...
Maarten Posted 12 juli 2002 Report Share Posted 12 juli 2002 Geplaatst door JGCK:Hoelang duurt het voordat e288cc buizen ingespeeld zijn? Ik vind ze nu nog erg sloom klinken in mijn cd-speler...... Of ligt dat aan het type buis? Mvrgr John John, Inspelen moet na een paar dagen continu aanstaan wel voor 95-99% gedaan zijn. Als je dan nog zaken hoort die je niet aanstaan dan is het volgens mij niet waarschijnlijk dat het echt significant verbetert. Over die buisjes: De e288CC is voor mij een onbekende buis. Versterking is 25 maal. De originele buizen in de Heart 6000 zijn volgens sources op het web Sovteks type 6922/ecc88. Deze hebben een mu van 33. In een artikel dat ik tegenkwam op het web werden de Sovteks ook vervangen door Siemens buisjes, en wel door type e188cc/7308. Dit type is een militaire (?) versie met een mu van 33 die kennelijk goed uitwisselbaar is met de originele Sovtek buisjes. Sloom was niet de kwalificatie die de auteur van het artikel gaf aan een Heart 6000 met Sovtek buisjes. Hij vond ze nogal rauw klinken. Wellicht toch proberen hoe andere buisjes klinken??? M. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jitze Posted 13 juli 2002 Report Share Posted 13 juli 2002 Een mogelijkheid is de ECC 189, is een buisje wat nogal eens in TV's voorkwam, vaak wel erg goedkoop te vinden, heb meerdere malen verbetering waargenomen tov. een ECC 88 / 6922. Groet Jitze Link to comment Share on other sites More sharing options...
Michel Posted 13 juli 2002 Report Share Posted 13 juli 2002 John, Stop er eens Svetlana's 6N1P's in (zijn nagenoeg identiek aan ECC88). Kosten bij Amplimo zo'n € 5,- en klinken fantastisch. N.B. ik heb wel buizen gehad die pas na weken spelen helemaal los kwamen... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts