forzavado Posted 20 september 2001 Report Share Posted 20 september 2001 Hallo, laatst las ik dat het verschil tussen een optische en coaxiale kabel vaak (voor een deel)in het kwaliteitsverschil zit, met name als je kabels met dezelfde prijs vergelijkt (optisch is duurder dan coax). Nu heb ik op mijn dvd-speler alleen een optische uitgang en heb er zo'n slecht (?) kabeltje tussen zitten (een Ixos brons kwaliteit, fl. 60,-) Nu is mijn vraag of ik mijn geluidskwaliteit aanzienlijk kan verbeteren door middel van een andere optische interlink (wil niet meer dan 200 tot 300 gulden uitgeven) Dit lijkt mij namelijk wel het geval, aangezien ik dus las dat voor die prijs (60 gulden) je geen degelijke optische interlink kunt krijgen. Naar welke merken moet ik dan kijken? Het gaat om een JVC dvd speler en een Denon 3801 reciever. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jack van Dijk Posted 20 september 2001 Report Share Posted 20 september 2001 Er zit inderdaad wel wat verschil in optische kabels. Ik had op zeker moment zo'n heel goedkoop dingetje en ging toen naar een Monster en dat was al een hele verbetering. Vervolgens heb ik de Monster kabel vervangen door een Furukawa en dat was ook nog weer een verbetering. Die Furukawa was echter f 450 dus dat is boven je gestelde budget. De Monster kost nieuw zo rond de f 170. Ik heb eventueel nog een Monster kabel in de aanbieding, staat onder 2dehands Jack Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts