Jump to content

Versterker voor Elac 91 ES

Karel van der Graaf
 Share

Recommended Posts

Ha Karel,

Elac zijn speakers met een hoog rendement dus heb je geen hoog vermogen versterker nodig. Wat Elac wel nodig heeft is een stabiele versterker (iets wat dus bij 8 ohm bijvoorbeeld 75 watt geeft en bij 4 ohm 150 watt zonder faseverschuivingen). Ik denk aan Roksan Caspian, Unison Research Unico (hybride versterker, dus buizen voortrap en transistor eindtrap), Audio Analogue Puccini, Exposure 2010, een wat zwaardere NAD of Marantz. Uiteraard moet het geluid van de verschillende versterker jou ook aanstaan. Met de Elac's is dat opzich geen groot probleem! Succes! :)

ps: Zo vroeg en al zo serieus... confused.gif

Geplaatst door Karel van der Graaf:

Wie kan mij vertellen wat een goede versterker is voor de Elac 91 ES luidsprekers? Ik zoek een versterker die nog wel een beetje betaalbaar is.

Persoonlijk zou ik niet bezuinigen op de receiver. Omdat dit toch een belangrijk onderdeel in van je set. De speakers moeten op een goede wijze worden aangestuurd. Als je dan een Denon, NAD of Onkyo koopt dan zal dat zeker lukken. Hij is tevens te gebruiken voor een eventuele nieuwe speaker set in de toekomst.