Stefan Posted 16 september 2001 Report Share Posted 16 september 2001 Geplaatst door Ad:Wat betreft de kamer, die is inderdaad hard, maar wel met (dunne) gordijnen, bankstel en groot vloerkleed. Onlangs heb ik een Dali gehoord, type vergeten, prijs ongeveer 2500 gulden per stuk, maar voor mijn gevoel ook te warm. Ik zoek iets wat warmers is dan de MA, maar toch weer niet te. Klipschen scoren inderdaad erg goed bij audioreview.com. Ik heb een Klipsch gehoord bij Snijders in Rotterdam. Prijs ongeveer fl. 1300 per stuk. Wel mijn smaak, maar de afwerking vond ik erg matig. Voorlopig blijf ik bij Arcam en probeer ik daar iets bij te vinden. De Manger ben ik inderdaad nog niet vergeten. En wat vinden jullie van Dynaudio? Volgens audioreview.com scoren die redelijk tot erg goed en voor zover ik begrepen heb zijn het wat rustiger speakers. Of van de Kef Reference, die volgens What Hifi erg goed scoort. De One heb ik trouwens bij Snijders gehoord. Een luisterruimte met veel zachte materialen. Een te rustige speaker was mijn indruk daar. Maar misschien bij mij thuis wel prima passend? Groeten, Ad Hallo Ad, Ik had vorige week al een reactie hierop geplaatst maar die is verdwenen vanwege de problemen met de server. Hierin vertelde ik over mijn zelfbouw speakers met Dynaudio esotec units (D260 tweeter en 17W75 woofer) Dit was een geheel doorgetweekt speakertje waar ik veel plezier aan beleeft heb. Toen kwam echter de Manger in beeld, ik heb ze beluisterd, gekocht gebouwd, dynaudios verkocht en nooit meer achteromgekeken. Concluderend: Dynaudio maakt hele mooie units maar is niet (zoals sommige zeggen) het mooiste dat te krijgen is. Belangrijk is dat je iets kiest dat in jou huiskamer, op jou systeem, met jou oren goed klinkt. De rest is niet belangrijk. Groeten, Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts