siebe Posted 17 november 2002 Report Share Posted 17 november 2002 Jongens,bedankt voor jullie meningen. Hij is inclusief phonotrap en kost 375 E. Ik kijk wel,moet de vriendin ook overhalen. Maar,komt goed. Groeten, Siebe. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Alco Posted 17 november 2002 Report Share Posted 17 november 2002 Siebe, ik heb nog even gekeken in mijn 'archief' van Homestudio's. Ik wist dat er ergens een test in stond van de VM MA110, welke grotendeels gelijk is aan de MA111. Dit is wat er in die test werd geschreven: "De MA110 is in het basbereik wat terughoudend. De klankweergave is correct maar de dynamische kracht ontbreekt iets. Daarentegen scoort de versterker in 't ruimtebeeld (3D soundstage) heel hoog en laat op aangename manier heel veel details horen. Juist in transienten is de klanktekening heel constant en natuurlijk en niet gekleurd. De details zijn daardoor goed te volgen. Het klankbeeld als totaal is noch scherp noch duf en heeft de juiste balans!" (Quote uit Homestudio nr3, Maart '92)Samenvatting: "Deze versterker heeft de meeste high-end eigenschappen van zijn duurdere merk-genoten meegenomen en valt alleen in 't basberiek iets tegen." De MA111 zal klankmatig niet zoveel verschillen van de MA110. Groeten, Alco Link to comment Share on other sites More sharing options...
enno Posted 17 november 2002 Report Share Posted 17 november 2002 Geplaatst door Alco:(hooguit misschien nog beter, aangezien 't de opvolger is) Je gaat er van uit dat een vernieuwing altijd een verbetering is, dit is wat mij betreft een onjuiste aanname. EUR 375 voor een MA-111 met phono-trap lijkt mij een realistische prijs (originele listprijs was ongeveer NLG 1500,00 en dan nog iets van NLG 200 voor de phono-trap). Houdt er wel rekening mee dat de Van Medevoort versterkers geen afstandsbediening hebben (muv de allernieuwste serie). Enno Link to comment Share on other sites More sharing options...
Alco Posted 18 november 2002 Report Share Posted 18 november 2002 Je gaat er van uit dat een vernieuwing altijd een verbetering is, dit is wat mij betreft een onjuiste aanname. Inderdaad, daar heb je eigenlijk wel gelijk in Enno! Kortom, die zin neem ik bij deze terug. Groeten, Alco Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts