Jump to content

copyprotect??

fester
 Share

Recommended Posts

Toch mooi dat zo'n thread over copy protect vervolgens uitmondt in een discussie over de kwalititeit van MP3s.

Maar laten we het bij het orginele onderwerp houden. Overigens las ik deze week dat Philips een aandeel heeft genomen in een bedrijfje dat copieerbeveiligingen ontwerpt (Digimarc als ik me niet vergis). Waarschijnlijk wil men DVD's hiermee gaan beschermen. Valt me een beetje tegen van die Brabanters, aangezien ze in Januari nog tegen enige vorm van copy protection op cd's waren.

Dat de maatschappijen bezig zijn met copieer beveilgingen vind ik prima moeten zij weten.

Maar het is zonde van 't geld en vragen om problemen. Ik vind 't belachelijk dat een dure cd speler geen cd's kan lezen omdat ie beveiligt is. Trieste ontwikkeling.

In de hele software branch worden kapitalen verspild in een poging de piraterij tegen te gaan. Zo verliezen ze dubbel geld. Stom maar wel begrijpelijk.

Hypokriet omdat die zelfde maatschappijen opname apperatuur maken die het kopieren mogelijk maakt.

En wie betaald? De brave consument. mad.gif

Nou mijn cd collectie begint steeds meer kopien te bevatten, maar wat wil je met prijzen van