Jump to content

cd-speler

Willem
 Share

Recommended Posts

Op het moment ben ik op zoek naar een nieuwe cd speler. Heb nu de NAD C521 in combinatie met NAD C320 versterker en B&W D5's. Ik ben al heel lang niet tevreden over het geluid. Het hoog klinkt schel en het geluidsbeeld is erg rommelig. Naar mijn mening ligt het aan de NAD C521, ik heb hem vergeleken met de thorens TD 147, en hij wordt door deze draaitafel compleet weggespeeld. Ben dus op zoek naar een duudere/betere bron die meer in de buurt van de Thorens TD 147 komt. Mijn budget ligt op ongeveer 1200 euro. ik hoop dat jullie met wat verder op weg kunnen helpen.

Voor ongeveer de helft van het gegeven budget kun je de speler door Peter van willenswaard latwen modificeren, zal daarna veel duurdere spelers ver achter zich laten....

Groet Jitze confused.gif

Geplaatst door Willem:

Op het moment ben ik op zoek naar een nieuwe cd speler. Heb nu de NAD C521 in combinatie met NAD C320 versterker en B&W D5's. Ik ben al heel lang niet tevreden over het geluid. Het hoog klinkt schel en het geluidsbeeld is erg rommelig. Naar mijn mening ligt het aan de NAD C521, ik heb hem vergeleken met de thorens TD 147, en hij wordt door deze draaitafel compleet weggespeeld. Ben dus op zoek naar een duudere/betere bron die meer in de buurt van de Thorens TD 147 komt. Mijn budget ligt op ongeveer 1200 euro. ik hoop dat jullie met wat verder op weg kunnen helpen.

Beste Willem,

Voor een beter geluid is het goed om te kijken naar de totale kombinatie...

NAD klinkt niet schel maar een update kan natuurlijk altijd.

Een 541 i klinkt warmer rustiger en is ook van NAD.

Een Audio Analoque Puccini zit in uw prijsklasse en is nog mooier nog meer als een platenspeler.

Maar een nog betere cd speler is een betere platenspeler.

Welk element hebt u in uw Thorens ?

MvG,

Haudio

:rolleyes:

Guest okki-nokki

Heel simpel:Cd speler in de auto.Platenspeler voor het echie thuis.Spendeer je pegulanten aan mooi vinyl.

okki-nokki.

p.s. een platenwasser is een vergeten c/q onbekende weelde.Laat je daar eens over voorlichten.

Beste Haudio

In de Thorens zit een Micro Benz MC E20 element, als ik het goed heb. En die heb jij er zelf ingezet :D Dus waarschijnlijk weet je wel welke Thorens TD 147 ik bedoel ;)

met groet van Willem