Jump to content

Goed betaalbare Tweak ?

Jeroen
 Share

Recommended Posts

Geacht Hear.nl lezers,

Misschien een betaalbare Tweak: Ik moet het zelf nog ondervinden maar ik denk als je je standaard netsnoer (meestal 3 x 0,75 interne kabel) vervangt door een "grijze" (3 x 2,5 interne kabel) afgeschermde binnen/buiten kabel vervangt, zal dat ongetwijfeld een verbetering veroorzaken (aangezien dat er miljoen meters door de grond lopen denk ik dat de kwaliteit wel redelijk te noemen mag zijn) en dat voor een klein bedrag. Je hoeft alleen maar een stevige netstekker en metertje grondkabel en IEC stekker te kopen wat knip en strip werk en klaar is kees.

Zijn er misschien lieden die dit ook al eens geprobeert hebben of zeg je het heeft totaal geen nut of juist theoretisch wel, reageer dan op dit item.

Ik ben benieuwd naar julie reacties.

• 2 weeks later...
Guest JAPie01@planet.nl

Beste Stefan,

Is het niet een beetje fout om massieve kernen te gebruiken voor de audiobekabeling? Er bestaat zo iets als het "skin-effect", het effect dat optreedt bij hoge frequenties. De stroom gaat dan aan de buitenkant van de kabel lopen. Daardoor neemt de weerstand toe en klinkt de kabel te warm. Nog een nadeel is dat zo'n kern snel buigt en er haarscheurtjes in het koper optreden. Dat is ook erg slecht voor de structuur ervan.

• 11 months later...
Er bestaat zo iets als het "skin-effect", het effect dat optreedt bij hoge frequenties. De stroom gaat dan aan de buitenkant van de kabel lopen. Daardoor neemt de weerstand toe en klinkt de kabel te warm. Nog een nadeel is dat zo'n kern snel buigt en er haarscheurtjes in het koper optreden. Dat is ook erg slecht voor de structuur ervan.[/QB]

valt het met het skin-effect bij audiosignalen nog wel mee, en het maakt voor het skin-effect niet uit of je losse draadjes gebruikt of een solide kern. buigen is natuurlijk wel slecht voor een solide kabel. (zegt ie met z'n cat5 solid core luidsprekerkabel :) )