Jump to content

platenreiniger

Guest motown
 Share

Recommended Posts

Guest motown

Ik heb de grammofoonplaat sinds kort weer ontdekt en heb ook een nieuwe platenspeler aangeschaft. Nu was ik op de Hifibeurs in Rotterdam en daar stond een platenreiniger van

Guest C.W.

Tamla,

Disco Antistat is de laatste 30 jaar zo'n beetje de goedkope platenwasmachine (rond de honderd gulden. Verkrijgbaar in de meeste goede goede Hifi zaken die nog aan serieuze platenspelers doen. Zo die er niet zijn kan je nog altijd de "Conrad" catalogus proberen daar heb ik hem ook wel eens in gezien. Wat mij betreft het laatste redmiddel (de catalogus) want goede hifi zaken in de buurt verdienen alle klandizie.

Het apparaat werkt zeer goed. In begin vond ik het nogal eng, maar dat is het absoluut niet Voordeel is ook dat de LP's anti statisch worden, borstels etc heb je bijna niet meer nodig.

Een echte freak (waaronder mijn omgeving mij schaart) wil wel eens over een VPI, Moth of Nitty Gritty denken maar daar kan je toch heel veel LP's voor kopen (2e hands nieuw is duurder). Als mensen met dit soort apparatuur ervaring hebben ben ik wel geinteresseerd.

C.W.