Jump to content

Sugden, Arcam...en toen?

Guest Anthony
 Share

Recommended Posts

Guest Anthony

Ik bezit Sugden au41 v.v.+e.v. en Arcam 7se cd speler. Ik zoek speakers die hier goed bij passen.....maar welke?

Misschien dat die aardige meedenkende audio-adviseur van Audio Selectief uit Sneek een antwoord heeft?

Alvast bedankt voor de reactie!

Beste Anthony,

Luidsprekers luisteren en kopen is een zeer persoonlijke smaak.

Maar er gloren hier en daar wat lichtpuntjes aan de horizon waaronder het advies van Audio Speciaalzaken.

Wat belangrijk is dat de luidsprekers bij de rest van de installatie passen en natuurlijk ook bij de luisterruimte waarin het wordt geplaatst (akoustiek).

Maar even terzake , de versterker heeft geen hoge dempingsfactor en dat betekent dat er geen grote bewegende massa moet worden aangedreven.

Maar wel een luidspreker die de kwaliteit van de rest van de installatie laat horen .

Dat kan zijn een Diapason Nux daarvan is de prijs per stuk 3000,00 deze heeft daarbij ook nog een hoog rendement.

Of een Diapason Adamantes dit is een hoogrendement monitor luidspreker en lijkt ook qua klankbeeld wel op de Sonus Faber maar dan veel gemakkelijker aan te sturen.

ASW maakt ook een serie luidsprekers die qua prijskwaliteitsverhouding onverslaanbaar zijn vooral de Cantius 5 ook weer hoog rendement en gemakkelijk aan te sturen.

Als je denkt aan Tannoy bv de D 500 dan zou ik er een Sugden eindversterker bij kopen en 1 per kanaal gebruiken.

Wil je iets heel apart dan kun je ook aan Cabasse gaan denken bv de iO.

Wil je het super de lux gaan doen dan moet je niet vergeten om naar Vaessen luidsprekers gaan luisteren.

Wat super gemakkelijk is om aan te sturen dan is Zingalli en wat je moet horen is Klipsch dat vind je mooi of niet een tussenweg is er niet .

Als je meer vragen hebt dan hoor ik het wel.

Met vriendelijke groet,

Haudio

AS