Jump to content

oude doos: pioneer A-777 reference amp

gvy
 Share

Recommended Posts

Hallo allen,

Ik heb zonet op ebay.de een pioneer A-777 reference amplifier gekocht van enige jaren geleden. Het beestje weegt een stevige 19kg, heeft 2 vermogentrafo's en een stevige honingraatkoelplaatsysteem aan boord. Alps volumepot/ direct knop ... en geen tirlantijntjes

Reden van de koop. Ik heb nu reeds 14 jaar het iets kleinere broertje de A-616 en die doet het verbazend goed met mijn zelfbouw ESL's, die nochthans een moorddadige impedantiecurve neerzetten, waar veel duurdere versterkers het waarschijnlijk niet graag zouden zien komen. Super stabiel beestje met een stevig basfundament en helder hoog. Zoals gezegd, die A-777 is dus nog een maatje groter en moet dienen om in de toekomst met zelfbouw esl's een surround systeem te gaan vormen.

Wat ik mij dus afvraag is het volgende.

Je had indertijd de A-616 en de A-717, dan ook de A-656, A-757 en A-858 en dan ook de A-777 . De verschillen tussen 6 , 7 en 8 zijn mij wel bekend. Wat ik echter niet weet is de verschillen tussen vb de A616-A656 of hier in mijn geval nu de A717 - A757 - A777?

Optisch geen verschil. Qua technische specs precies ook niet . wat dan wel?

Alle andere info die iemand over die versterkerreeks heeft is welkom bij mij (oude reviews, elektrische schema's...)

Groeten

Geert

Hoi,

optisch is er dus wel verschil. bv de 757 heeft andere bass en trebleknoppen als de 777. de 777 heeft ook gouden puntjes op de volume-, input-, en rec selector draaiknoppen, de 757 niet. de 757mkII heeft dat weer alleen op de volumeknop.

thd van de 757 = 0,003% bij 8 ohm, bij de 777 = dat 0.007%

dynamisch vermogen van de 757 = 4ohm 200w, 2ohm 300w ; 777 = 4ohm 220w en 8ohm 350w.

er zijn nog meer verschillen, maar die ga ik niet allemaal opnoemen. voornaamste is, hij klinkt goed, en dat zal best wel..............

ps: je kan beter gaan voor een A-701R; deze heeft tenminste een afstandsbediening..

Greetz,

Keessie

Geplaatst door Keessie:

Hoi,

optisch is er dus wel verschil. bv de 757 heeft andere bass en trebleknoppen als de 777. de 777 heeft ook gouden puntjes op de volume-, input-, en rec selector draaiknoppen, de 757 niet. de 757mkII heeft dat weer alleen op de volumeknop.

thd van de 757 = 0,003% bij 8 ohm, bij de 777 = dat 0.007%

dynamisch vermogen van de 757 = 4ohm 200w, 2ohm 300w ; 777 = 4ohm 220w en 8ohm 350w.

er zijn nog meer verschillen, maar die ga ik niet allemaal opnoemen. voornaamste is, hij klinkt goed, en dat zal best wel..............

ps: je kan beter gaan voor een A-701R; deze heeft tenminste een afstandsbediening..

Greetz,

Keessie

Hoi dag Keessie,

Bedankt voor de info.

Je schijnt die versterkers wel goed te kennen?

Mocht je er verder info of schema's van hebben dan hou ik mij aanbevolen. Op het net vind ik er niets meer over.(Ze zijn daarvoor al wat te oud waarschijnlijk).

je mag altijd rechtstreeks emailen natuurlijk.

groeten

Geert

Hallo Gvy,

ESM in Mijdrecht doet de service voor Pioneer, via hen kun je in elk geval de gebruikershandleiding bestellen, service manuals en schema's weet ik niet zeker.

Overigens is het een bovengemiddeld goede doos, veel muziek en goed gebouwd.............

Groet Jitze

Dag Jitze,

En weet je wat er zo gek aan is. Mijn A-616 heb ik 14 jaar geleden in duitsland gekocht (toen ik daar mijn militaire dienst moest voldoen mad.gif gedurende een jaar)

Ik heb toen jarenlang met slechte speakers en helemaal niet geintereseerd in "echte" audiokwaliteit ermee gespeeld.

Pas drie jaar geleden, toen ik mij als hobby op de zelfbouw van elektrostaten heb gestort, heb ik zijn kwaliteiten echt ontdekt. Zozeer dat ik op zoek gegaan ben naar nog zo'n beestje en liefst een maatje groter voor met vier ESL's te gaan draaien.

Van een late ontdekking gesproken.

groeten

Geert

Zeg Geert,

ik ben bovenmatig nieuwgierig, mag ik jouw zelfbouw electrosteten eens horen ?

Ben zelf overigens ook pas op m'n oude dag in serieus geluid gedoken..............

Groet Jitze

Geplaatst door Jitze:

Zeg Geert,

ik ben bovenmatig nieuwgierig, mag ik jouw zelfbouw electrosteten eens horen ?

Ben zelf overigens ook pas op m'n oude dag in serieus geluid gedoken..............

Groet Jitze

Dag Jitze.

Je bent uiteraard altijd welkom. Alleen, ik ben dus een Belg ( ik zeg dat hier verdorie of ik een alien ben

:D )

Ik woon in Oosterzele bij Gent, da's misschien wat ver voor jou?

Ik moet wel zeggen, momenteel spelen een setje zelfgebouwde hybrides. Die vind ik best wel goed, maar mijn "grote" full range zijn stukken beter en die staan momenteel even aan de kant.

Ik heb namelijk mijn step up trafo's verkocht en ga zelf "betere" wikkelen.

Eentje zit erin, de andere is nog niet gemaakt. Zodus grote aan de kant, hybrides vooraan.

Maar indien gewenst, zeker welkom.

groeten Geert

Prima Bak!!!

Errug zwaar inderdaad dat klopt, maar naar verhouding (met de prijs) best een prima product.

Alleen in vergelijking met de versterkers in het hogere segment vind ik mijn pioneer A757mkII aan de platte kant (alsof het leven d'r een beetje uit is.....) Daarom gebruik ik hem maar in combinatie met mijn Kenwood "oude doos" tuner (met timer) en Tannoy M1 als wekkerradio op de slaapkamer. ;)

Dat laatste komt ook omdat ik er bij inruil niezo veel voor terug zou krijgen.

goeten

Frank

Geplaatst door gvy:

Dag Jitze.

Je bent uiteraard altijd welkom. Alleen, ik ben dus een Belg ( ik zeg dat hier verdorie of ik een alien ben

:D )

Ik woon in Oosterzele bij Gent, da's misschien wat ver voor jou?

groeten Geert

Neen hoor zeker niet te ver, heb ooit vlak boven Gent gewoond, kom er toch wel enkele malen per jaar.

Overigens komt het voorjaar weer aan, een tijd bij uitstek voor uitstapjes..............

Groet Jitze

Geplaatst door Frank:

Prima Bak!!!

Daarom gebruik ik hem maar in combinatie met mijn Kenwood "oude doos" tuner (met timer) en Tannoy M1 als wekkerradio op de slaapkamer.    ;)

Dat laatste komt ook omdat ik er bij inruil niezo veel voor terug zou krijgen.

goeten

Frank

Enne, Frank

Pak je die dan ook mee in je valies als je op reis gaat???

;)

Geplaatst door Jitze:

Neen hoor zeker niet te ver, heb ooit vlak boven Gent gewoond, kom er toch wel enkele malen  per jaar.

Overigens komt het voorjaar weer aan, een tijd bij uitstek voor uitstapjes..............

Groet Jitze

Dag Jitze,

Mail me maar wanneer je d'er zin in hebt.

Overigens, nogmaals, momenteel enkel de hybrides, de full range voorlopig uit dienst tot de nieuwe stepuptrafo's klaar zijn.

groeten

geert

Ik geef je terzijnertijd dan het juuste adres en route. (maar dan in priveemeeltje)