Jump to content

aanschaf subwoofer

Guest JAPie01@planet.nl
 Share

Recommended Posts

Guest JAPie01@planet.nl

Ik ben op zoek naar een subwoofer die erg laag gaat (rond de 20 Hz) omdat mij opvalt dat veel subwoofers dat niet kunnen. Ik vind dan ook dat de term SUB veel misbruikt wordt.

Mijn interesse is gewekt door REL, met name type Strata III, omdat de subwoofers die zij maken qua bouw heel geschikt lijken.

Nou vraag ik mij af of iemand ervaring heeft met dat merk, en of er misschien andere merken zijn die voor mij interessant zouden kunnen zijn. De Strata III kost ongeveer fl 2300,- en dat is ook ongeveer wat ik over heb voor een goede subwoofer.

Ik heb geen losse voorversterker dus aansluiten tussen voorversterker en eindversterker zit er voor mij niet in. Mijn luisterruimte is ongeveer 4 x 3 meter, 2.4 meter hoog.

Guest Bob

Ik kan REL van harte aanbevelen. Ik gebruik zelf de Storm van REL en ben er zeer tevreden over. Het hele geluidsbeeld knapt er van op (ook het midden en hoog trouwens, heel apart). Een REL is heel goed toe te voegen aan bestaande speakers.

De Strata III is een zeer goede subwoofer zoals eigenlijk al hun modellen, maar zij maken ook alleen maar subwoofers en hebben er ruime ervaring mee.

Guest frank boshom

Als je zo'n kleine ruimte hebt, (3 bij 4 bij 2.40) dan lijkt me 20hz weergave geen enkel probleem (bij geen enkele luidspreker) omdat je zo dicht op de luidsprekers zit! Een sub is voor jou pas nodig als je naar een grotere ruimte verhuist! Niet kopen dus, zo'n sub voor deze ruimte dat voorkomt teleurstellingen!

Guest JAPie01@planet.nl

Frank, het is waar dat lage tonen makkelijk te krijgen zijn in zo'n kleine ruimte, maar veel lager dan 40 Hz is niet te halen, ook bij mijn toch vrij grote luidsprekers niet. En dat vind ik toch een ernstig gemis, als ik kijk hoe erg ik gesteld ben op echt laag geluid (voor mij is dat gewoon de basis van goed geluid, een must om echt te genieten van voelbare muziek)