Jump to content

Nieuwe B&W CM serie

Guest Jeroen Leeflang
 Share

Recommended Posts

Guest Jeroen Leeflang

Wie heeft de nieuwe B&W CM serie al serieus beluistert. Ik vind ze er echt fantastisch uitzien met al dat aluminium (Audi fan) en ben nu erg benieuwd hoe ze klinken.

Guest Frank Boshom

Ik heb de CM's beluisterd vorige week bij RAF in Amsterdam, en ze vergeleken met de duurdere CMD's en met de Nautilussen.

Wat mij opviel was de ruimtelijke werking van de CM's, die vond ik beter dan de duurdere, terwijl die notabene zo'n los op de kast staande tweeter hebben! Daarnaast waren de middentonen veel sterker aanwezig dan de duurdere series. Als je van klassiek houdt, zoals ik, dan is dat een voordeel omdat m.n. stemmen veel duidelijker zijn en instrumenten beter te plaatsen zijn.Ook gezien de uitvoering, die ik veel mooier vind dan die andere, ga ik voor de CM's en ze ook absoluut aansluiten op mij van medevoort versterker!

Aleen de prijzen: RAF vraagt gewoon keihard de adviesprijs (1450 voor die kleine en 1750 voor de zuilen) dus ik ga op zoek naar een geodkopere leverancier. Mocht jij in je zoektocht een goedkopere leverancier tegenkomen,(hele land) dan laat het me weten!

groet Frank

Guest Jeroen Leeflang

Ik heb goede ervaringen met Audio Selectief in Sneek. Ik weet niet of de CM serie daar te beluisteren is, maar ze kunnen ongetwijfeld besteld worden. Je weet nu immers dat ze goed klinken.

Welke versterker en kabels werden bij de RAF eigenlijk gebruikt?

Mvg.

smileysex5.gif

Pacman

Guest Jeroen Leeflang
Originally posted by Ome Henk:

Frank,

Als het je alleen om de prijs is.... mmmm (lijkt me dat er meer is dan alleen de prijs).

Vooruit dan maar, hier een internetadres waar je eens kunt vernemen wat zij voor deze luidspreker vragen... www.stassen.nl

Groetnis, Henk

Je doelt nu toch niet op die vrolijk wippende smilies he of wel. Ik heb goede ervaringen met de zaak als winkel en meer absoluut niet.

Ik weet overigens nog steeds niet goed hoe ze klinken?

Mvg.

Pacman

Guest frank boshom

dank je, Ome Henk. Neen het gaat niet uitsluitend om de prijs, maar als de keuze eenmaal gemaakt is, dan is het tijd om de prijs te zoeken en zo ver ben ik nu. Ik heb de CM's gehoord op een van Medevoort versterker, die ik inmiddels zelf ook heb. De Cm's klonken wat neutraler dan de duurdere serie van B en W; daarvan is naar mijn smaak het middentoongebied wat op de achtergrond, vergeleken met de Cm's. De CM waren fabntastisch in de ruimtelijke werking en konden wat dat betreft andere merken makkelijk verslaan. Het was w