Jump to content

ongelofelijk wat leuk zo,n platenspeler

erik klijnsmit
 Share

Recommended Posts

NIEUWS!! :D

ik had vanmiddag vrij.

dus heb ik mijn akai ap 103 draaitafel eens helemaal uitelkaar gepeuzeld,

tot het leste schroefje :o

zit erg vernuftig in elkaar zo'n draaitafel , zeker dat automatische gedoe is een heel stangenstelsel.

dat heb ik er allemaal maar uitgesloopt,

dat is nl niet audiofiel. :)

dus nadat ik heel de automatische bende weg had gesloopt , heb ik frame waar de motor en de as in zit helemaal volgeplakt met loodbitumen.

(ik zag trouwns dat de ombouw van de draaitafel van hout was !! ipv plastic)

ook heb ik er een soort onderbreking tussenuitgehaald van de signaalkabel , dit is ervoor dat wnneer de naald de plaat raakt , er niet zo'n harde dreun uit je speaker komt , dus net nadat de naald op de plaat komt , geeft hij het signaal weer door.

dit heb ik ook weggehaald.

toen heb ik alles spelingsvrij afgesteld , en gesmeerd (niet met wd 40 maar met wit vet :P )

ook heb ik het draaiplateau nog netjes volgeplakt met loodbitumen (wel zo dat er geen onbalans in kan komen natuurlijk , dus overal evenveel)

toen heb ik met een testplaat de anti skating afgesteld (nadat ik de naalddruk en afsteling van het element weer ghoed had staan)

normaal moet de antiskating op 1.75 staan geloof ik ?

maar , op een stuk grofloze plaat moest ik hem helmaal naar de 3.0 draaien , en toen bleef de naald pas netjes stil staan .

het zal wel goed zijn . :)

oh ja , dmv een paar lange schrioeven die direkt op het frame zitten ipv de onderkant , heb ik 4 poten gecreerd die ik kan afstellen zodat hij nu ook precies waterpas staat.

zijn leuke dingen om aan te prutsen die draaitafels.! :D

ps; het hele sleutelmiddagje heeft nog geholpen ook .

de rumble die ik eerst hoorde in de stille groeven is een heel stuk minder geworden .

en dat zit NIET tussen de oren dit keer . :)