rli Posted 26 april 2008 Report Share Posted 26 april 2008 Hallo, Ik speel al een jaar of 4 met de Linn Ninka luidsprekers. Deze kunnen actief worden aangestuurd met Linn aparatuur voorzien van actieve crossoverfilters. Dit heeft vele voordelen en Linn past dit concept in al haar speakers en versterkers toe. De Ninka's werden tot afgelopen woensdag aangedreven door een Rotel RA1062 geintegreerde versterker van 2x95 watt bij 4 ohm. Op deze versterker heb ik eigenlijk niets op aan te merken, maar ik wilde toch eens het actieve pad op. Op MP zag ik een Linn AV5125 staan. Dit is een 5 kanaals versterker met veel vermogen en kan middels het inbouwen van de active cards de Ninka's actief aansturen. Aangezien de extra benodigde Siltech speaker kabels, interlink en active cards nog niet binnen zijn, eerst maar eens een vergelijk gemaakt, single wired, tussen de Rotel en de Linn, met de Rotel als VV. Tja, met de Linn is vooral het laag wat sneller en zijn basloopjes iets duidelijker hoorbaar, maar daarentegen is het midden hoog en tophoog wat soft en de klank zodoende wat mattig/kaal, minder details. 1-0 voor de Rotel wat mij betreft. Ik ben benieuwd hoe dit uitpakt in active mode. Het hoog kan dal wel worden versterkt of verzwakt. Als ik dan nog niet echt overtuigd ben dan....verkopen die hap. Robin Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts