Jump to content

Stereo earphone onderzoek draagcomfort

Earphone-onderzoek
 Share

Recommended Posts

Beste muziekliefhebbers,

Ik (3e jaars student) ben bezig met een onderzoek naar het draagcomfort van stereo earphones (in conchae zoals standaard bij bijv. Ipod en in-ear canal). Daarbij zou ik jullie hulp heel goed kunnen gebruiken, sinds de meesten van jullie ervaring hebben met het gebruik van deze typen.

Mijn vraag aan jullie: 'Indien u ervaring hebt met die typen, zou u mijn enqu

Eh als ik de vragen lees zijn de meeste niet van toepassing op mij. Dat lijkt me opzicht al een probleem met invullen.

Op dit moment gebruik ik even geen earphones maar als ik ze zou gebruiken dan met name tijdens het reizen, fietsen en skieen.

Verder vind ik draag confort erg belangrijk ik heb dan ook op maat gemaakte oorstukjes (zie www.variphone.nl).

De eerst volgende earphones die ik koop zullen dan ook zeker hierop aan te sluiten zijn zoals bijvoorbeeld de modellen van shure (verschillende modellen tussen de 95 en 600 euro).

Verder vind ik het belangrijk dat de bekabeling van een stevige qualiteit is. Het is een beetje zonde als je je earphones kunt weggooien wegens een interne kabelbreuk.

Man, 20 jaar, lees reviews en luister zelf

Ook crystal cable gaat eurphones op de markt brengen trouwens, ook met op maat gemaakte oorstukjes.

Oke bedankt voor deze info!

Jammer dat de vragen niet echt van toepassing zijn voor jou...

Heb je tijdens het fietsen ook last van de wind (met betrekking tot de earphones)? Hoe zit het met contact geluid (als je de draadjes aan raakt of als ze langs je kleding schuren) wordt dat 'duidelijk' doorgegeven naar je oor bij de op maat gemaakte stukjes?

MVG, Ren

Ja dat is vervelend.

Maar ik heb nu verschillende in ear geprobeerd, maar de meeste typen zonder haak of andere ondersteuning hebben last van deze hinderlijke eigenschap. In tegenstelling tot: Sony mdr-ex90sl, audio-technica ath-ck5, philips shs 8000 die in ieder geval geen 'contactgeluid' doorgeven naar het oor. Dat zal wel komen omdat dit geluid dan door de haak (e.a. ondersteuning) wordt opgevangen.

Ik ben echter niet op de hoogte van het gedrag van deze typen met wind e.d.

So fill me in...!

MVG Ren